استاندار فارس گفت: نقش ائمه جمعه وحدت آفرینی، ایجاد انسجام اجتماعی، آگاهی بخشی، ترویج معارف دینی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این که نقش ائمه جمعه وحدت آفرینی و ایجاد انسجام اجتماعی است، گفت: ائمه جمعه نقش‌هایی همچون آگاهی بخشی، بصیرت افزایی، افزایش مشارکت، ترویج معارف دینی و فرهنگی و همچنین ترویج نظارت عمومی و امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند.

او با بیان این که هیچگاه نباید کسی از ایفای وظایف و نقش‌های اجتماعی توسط ائمه جمعه دلخور و گلایه‌مند باشد، اظهار داشت: گلایه‌هایی که گاهی به وجود می‌آید ناشی از ندیدن نیمه پر لیوان و زحمات دولت و نظام اسلامی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: انتقاد حق ائمه جمعه است و شان همکاران دولت که نوکری و خدمتگذاری مردم است ایجاب می‌کند که انتقادات را بشنوند و برای رفع کاستی‌ها بکوشند.

او با تاکید بر این که ائمه جمعه باید برای انجام بهتر وظایف، مدیران و دستگاه‌های اجرایی را کمک کنند و تاکنون نیز چنین کرده اند، گفت: از تک تک ائمه جمعه بابت حمایت‌ها و تقدیر‌ها و انتقادات شان تشکر می‌کنم و در حد توان خود پذیرای انتقادات آن‌ها خواهیم بود.

استاندار فارس تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از شبکه گسترده و به هم پیوسته ائمه جمعه برای خدمت رسانی به مردم و تحکیم هرچه بیشتر نظام اسلامی بهره ببریم.

انتهلای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.