سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۵۰ درصدی دانش‌آموزان کرمانی در بازگشایی مدارس

رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تقریبا در روز اول بازگشایی مدارس ۱۵ شهریورماه ۵۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس حضور یافته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهران باهری، رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در استان کرمان ۶۵۴ هزار دانش آموز داریم که در نخستین روز سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰-۱۳۹۹) در برخی مناطق به ویژه مناطق روستایی و کم جمعیت بالای ۹۰ درصد دانش آموزان در مدارس حضور پیدا کردند.

اوبا بیان اینکه با توجه به حضور دانش آموزان در شهر‌های بزرگ و متوسط، تقریبا در روز اول بازگشایی مدارس ۱۵ شهریورماه۵۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس حضور یافته اند تصریح کرد: دانش آموزان در روز‌های آینده باید براساس تصمیم شورای مدرسه در مدارس حاضر بشوند.

باهری با بیان اینکه نظارت بر رعایت دستور العمل های بهداشتی مدارس در روستا‌ها توسط مراکز بهداشت و در مدارس شهری توسط مربیان بهداشت و مراقبان بهداشت صورت می‌گیرد اظهار داشت: در استان کرمان ۷ هزار و ۸۵۹ واحد آموزشی داریم که ۷۱۰ مدرسه کمتر از ۱۰ نفر دانش آموز دارند و در زمینه رعایت دستور العمل های بهداشتی مشکلی وجود ندارد و آموزش‌ها در استان کرمان به صورت حضوری انجام می‌شود.

او با بیان اینکه هزار و ۵۲۸ مدرسه در استان ۱۰ تا ۵۰ نفر دانش آموز و هزار و ۲۹۳ مدرسه دارای ۵۰ تا ۱۰۰ دانش آموز هستند اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۳۱ مدرسه در استان کرمان بیش از ۱۰۰ نفر دانش آموز دارند ضمن آنکه ۲ هزار و ۱۴۳ واحد پیش دبستانی داریم که تاکیدی بر حضورشان نیست.

باهری گفت: تمهیدات لازم برای رعایت دستور العمل های بهداشتی در مدارس اندیشیده شده و مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند و انتظار داریم والدین نیز با مدارس همکاری‌های لازم را داشته باشند ضمن آنکه تصمیمات جدید درباره نحوه آموزش‌ها نیز به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

او با بیان اینکه دغدغه ما حفظ سلامت دانش آموزان است، اظهار کرد: براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، گرفتن تعهد و رضایتنامه از اولیاء دانش آموزان الزامی نیست و نباید برای حضور دانش آموزان در مدرسه رضایت‌نامه بگیرند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۰:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
باسلام خدمت تمامی بزرگواران باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کنید.مدارس تعطیل بشن. ممکنه فاجعه به بار بیاد.
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
نه‌ضد‌عفونی‌وجود‌داشت‌نه‌تب‌سنجی‌‌بچه‌ها‌در‌کنار‌همدیگر‌
مثل‌سال‌قبل‌نشسته‌بودند‌من‌خودم‌از‌صبح‌زود‌‌به‌مدرسه‌فرزندم‌رفتم‌واز‌نزدیک‌تمام‌این‌موارد‌را‌دیده‌ام‌‌پس‌شعار‌ندهید