سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت زیتون از باغ های شهرستان رودبار

باغداران رودباری برداشت زیتون رقم ماری را از باغ های خود آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود الماسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان و شهر رودبار با ۹ هزار و ۱۵۰ هکتار باغ زیتون یکی از قطب‌های کشت و تولید زیتون در کشور است، گفت: برداشت رقم ماری زیتون از باغ های زیتون شهرستان رودبار آغاز شده است.

او افزود: رقم  زیتون ماری دو درصد از تولید زیتون رودبار را به خود اختصاص داده و از ارقام زود رس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۰ واحد روغن کشی با ظرفیت تولید سالانه ۲۴ هزار تن روغن در رودبار، گفت: پیش بینی شده امسال ۱۸ هزار تن زیتون برداشت شود.

 الماسی  افزود: این شهرستان تنها مرکز کشت و تولید زیتون در استان گیلان است و بیش از هشت هزار و ۵۶۰ هکتار باغ زیتون دارد.

او  با اشاره به اینکه ارزش ریالی این میزان زیتون هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال است، افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار نفر در شهرستان رودبار به کشت و تولید زیتون مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به اهمیت فرآوری زیتون اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی است، گفت: رودبار دارای ۱۰ کارگاه روغن کشی فعالیت می‌کنند.

الماسی در ادامه با بیان اینکه این تعداد واحد روغن ظرفیت اسمی تولید سالانه ۲۴ هزار تن دارند، تصریح کرد: ۱۰۰ کارگاه فرآوری و بسته بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت سالانه ۱۲ هزار تن نیز در رودبار فعال است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.