سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷۲ روستای شهرستان بانه دارای ارتباط مخابراتی هستند

مدیر مخابرات منطقه کردستان از وجود ارتباط مخابراتی در ۱۷۲ روستا و اجرای ۱۷۶ هزار ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری در شهرستان بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه ارائه خدمات مخابراتی در روستا‌های استان یکی از استراتژی‌های تعیین شده در منطقه است، افزود: به منظور تحقق این مهم شرایط لازم برای بهره‌مندی مشتریان از محصولات مخابرات در روستا‌ها فراهم شده است که وجود ۱۷۲ روستای دارای ارتباط مخابراتی در شهرستان بانه، بیانگر این امر است.

او با اعلام اینکه با تلاش همکاران و همراهی مردمِ این شهرستان در اجرای پروژه‌های مخابراتی موفق شدیم ۱۷۲ روستای این شهرستان را دارای ارتباط مخابراتی نماییم، اظهار کرد: از این رقم، تعداد ۱۶۵ روستا دارای تلفن خانگی و ۴۷ روستا دارای ADSL مخابرات هستند.

حکمت به تعداد ۲۳ هزار و ۳۹۲ پورت ADSL منصوبه در شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: حدود ۸۳ درصد از این پورت‌ها با ضریب نفوذ ۴۳.۷ درصد به مشتریان واگذار شده است که مخابرات منطقه کردستان مهیای پذیرش درخواست‌های جدید و ارائه آن به متقاضیان است.

او با اشاره به سرویس VDSL که نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بستر کابل شبکه با پهنای باند گسترده است به تشریح تفاوت اصلی دو سرویس ADSL و VDSL پرداخت و افزود: در VDSL سرعت دانلود و آپلود بالاتر است و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا از برنامه‌هایی که پهنای باند بالایی نیاز دارند بدون کوچک‌ترین مشکلی استفاده نمایند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه اقدامات زیرساختی و نصب تجهیزات سخت افزاری برای دایری‌های جدید VDSL انجام شده است، افزود: هم اکنون تعداد ۸۲ مشترک VDSL در شهرستان بانه فعال هستند.

حکمت با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از پایدارترین راه‌های ارائه‌ی اینترنتِ با کیفیت و پرسرعت است، مزایای سرویس FTTH را عنوان کرد و گفت: فیبر نوری در دنیای امروز به یکی از مهم‌ترین، با کیفیت‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های ارتباط ثابت به اینترنت و شبکه‌های محلی تبدیل شده است که امکان استفاده از این سرویس برای مشترکین استان در کلاس جهانی فراهم گردیده است.

او با اعلام اینکه ۳۹۱ مشترک سرویس FTTH در شهرستان بانه فعال هستند، اضافه کرد: متقاضیان جدید با ثبت درخواست خود می‌توانند از مزایا و خدمات سرویس مذکور بهره بگیرند.

او همچنین به سرمایه گذاری‌های کلان مخابرات منطقه کردستان در راستای انجام عملیات و پروژه‌های مختص به کابل کشی فیبرنوری، که با حمایت و پشتیبانی‌های مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مسئولین استانی صورت گرفته اشاره داشت و بیان کرد: هم اکنون ۱۷۶ هزار ۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سطح شهرستان بانه اجرا شده است.

حکمت اقدامات انجام شده در خصوص توسعه زیرساخت‌ها به لحاظ کیفی و کمی در حوزه تلفن همراه در شهرستان بانه را یادآور شد و گفت: تاکنون تعداد ۹۳ هزار و ۸۸۳ شماره تلفن همراه اول مخابرات به صورت دایمی و اعتباری با ضریب نفوذ ۵۷ درصد به مشتریان در این شهرستان واگذار شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: ۶۱ سایت تکنولوژی ۲G، تعداد ۴۹ سایت تکنولوژی ۳G و تعداد ۵۷ سایت تکنولوژی ۴G در شهرستان بانه نصب و راه اندازی شده است.

او در ادامه فعالیت‌های مخابرات منطقه کردستان در حوزه تلفن ثابت در شهرستان بانه را تشریح کرد و افزود: هم اکنون ۵۶ هزار و ۲۴۵ شماره تلفن ثابت منصوبه وجود دارد که تعداد ۴۷ هزار و ۸۰۱ شماره آن در قالب شماره‌های شهری، روستایی و SIP PHINE با ضریب نفوذ ۲۹.۰۵ درصد فعال هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.