وی ادامه داد: امسال پدیده ویروس کرونا دنیا را گرفته و تنها اختصاص به کشور ما ندارد و اساس این ویروس سبک زندگی بشر را تغییر داد، بنابراین ناچاریم با آن کار بیاییم و زندگی و سبک زندگی را با شرایطی که الان در آن قرار داریم متناسب کنیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کرونا هم اقتصاد، هم مسایل بهداشتی و هم سبک زندگی کشورها را تغییر داد، گفت: کرونا تأثیر قابل توجهی را در نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش کشور ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغهها مسئولان و خانوادهها این بود که با شرایط پیش آمده چه کار باید کرد و امر تعلیم و تربیت به چه نحوی باید ادامه پیدا کند، افزود: در سالهای اخیر به ویژه در هفت سال گذشته یکی از مهمترین دغدغهها و سیاستهای راهبردی رئیس جمهور توسعه زیرساختهای دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی بود.
امیری یاد آور شد: البته استفاده از فضای مجازی که زیرساختهای آن در چند سال گذشته فراهم شده و امروز جایگزین خوبی در شرایط کرونایی برای تعلیم و تربیت شد به معنای تعطیل کردن مدارس نیست و نباید به افت کیفیت تحصیل و آموزش بیانجامد.
وی با بیان اینکه در بعد آموزش، شکل و شیوه جدیدی را تجربه میکنیم، گفت: هیچگاه نمیخواهیم منکر نقش مهم آموزش به صورت چهره به چهره و فواید حضوری شویم، چرا که آموزش حضوری و مدرسه دارای کارکردهای زیادی است که یکی از مهمترین آن موضوع اجتماع پذیری دانش آموزان و استفاده مستقیم از روش، منش، اخلاق، رفتار و کردار معلمان است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: سنگ بنای توسعه و ترقی کشور از مدارس شروع میشود، چرا که بشر برای باروری و شکوفایی استعدادهای ذاتیاش نیاز به آموزش دارد.
وی با بیان این که رویکرد دولت رعایت عدالت آموزشی است گفت: رئیس جمهوری همواره از وزیر آموزش و پرورش پیگیر مسایل آموزش و پرورش هستند و تأکید دارند نباید به خاطر شرایطی که به خاطر کرونا به وجود آمده دانش آموزی از آموزش و تربیت مورد غفلت قرار بگیرد.
امیری در ادامه به نقش و مشارکت خانوادهها در این شرایط کرونایی تأکید کرد و گفت: با شروع کرونا مشارکت خانوادهها در امر تعلیم و تربیت فرزندان را جدیتر کرد.
انتهای پیام/