سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای رویداد ملی «صنایع روستادوست» در استان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با هدف شناسایی فرصت‌های شغلی جدید و نوین در روستاها، رویداد ملی «صنایع روستادوست» در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد در زمینه محرومیت‌زدایی و ریشه‌کنی فقر، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم است، گفت: کمیته امداد استان اردبیل با برگزاری رویداد ملی «صنایع روستادوست» به دنبال کشف طرح‌های نوین برای اجرا در روستاها است تا بتوانیم علاوه بر توانمندسازی مددجویان، شاهد رونق اقتصادی در این مناطق باشیم.

او با اعلام اینکه مخترعان و صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه می‌توانند تا ۲۵ مهر ماه در این رویداد مهم شرکت کنند، بیان کرد: ایده‌پردازان و مخترعان با مراجعه به سایت www.emdad.ir می‌توانند طرح خود را به ثبت رسانده و گام موثری برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بردارند.
دشتی با اشاره به مزایای شرکت در رویداد ملی «صنایع روستادوست»، گفت: جوایز نقدی، نمایش محصولات در نمایشگاه بین‌المللی، معرفی محصولات به بازارهای هدف، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به طرح‌های منتخب و سرمایه‌گذاری از سوی کمیته امداد از جمله مزیت‌های این رویداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه حدود یک میلیارد تومان در پنج ماهه امسال به مددجویان تحت حمایت ساکن در روستا اعطا شده است، افزود: ۲۶۳ نفر از مددجویان روستایی با دریافت وام اشتغال وارد عرصه تولید شده‌اند.

دشتی با اعلام اینکه مناطق روستایی این استان ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای طرح‌های دامپروری و کشاورزی دارند که با برنامه‌ریزی‌های دقیق درصدد هستیم بستر مناسبی را برای توسعه و پیشرفت این مناطق فراهم کنیم، بیان کرد: ۶۴ درصد از طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان اردبیل در پنج ماهه امسال در مناطق روستایی اجرا شده است.

او در ادامه با بیان اینکه مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود از دیگر برنامه مهم کمیته امداد استان اردبیل است که با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و نوین می‌توانیم به این مهم دست یابیم، افزود: بیشتر روستاهای استان اردبیل ظرفیت بسیاری برای بهره‌برداری‌های اقتصادی دارند که با شناسایی دقیق می‌توانیم زمینه توسعه و پیشرفت مناطق محروم را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ع



 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.