سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۶ تالاب اردبیل در قالب قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ثبت ۶ تالاب استان اردبیل در قالب قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه کمیته هماهنگی استان‌های دارای تالاب وزارت کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در محل استانداری اردبیل برگزار شد گفت: در استان اردبیل ۵۱ عرصه آبی سطحی ساکن و جاری شناسایی و از نظر وضعیت اکولوژیک بررسی شده است که ۶ محیط آبی دارای منشا طبیعی در قالب قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور ثبت شده است.

او افزود: این تالاب‌ها شامل شورابیل، نئور، آت گلی سبلان، تالاب‌های رودخانه ارس، پته خور و تالاب میل مغان است و تعیین حدود بستر و حریم تالاب‌های مذکور در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد و این شرکت نسبت به علامت گذاری محدوده تالاب‌ها اقدام خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان داشت: این تالاب‌ها با مساحت ۱۱ هزار و ۴۴۵ هکتار بیش از ۵ درصد مساحت استان اردبیل را دربرگرفته است.

شهند ایجاد دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان، شناسایی و تهیه بانک اطلاعات تالاب‌ها و پیگیری تعیین حد بستر و حریم و تخصیص حق آبه زیست محیطی تالاب‌های استان را از اقدامات این اداره کل در راستای حفاظت از تالاب‌ها عنوان کرد.

او با بیان اینکه استان اردبیل در تقسیمات حوزه‌های آبخیز کشور، در محدوده دو حوزه آبخیز رودخانه ارس و سفیدرود قرار گرفته است افزود: حجم بارش در محدوده استان اردبیل ۳۱۶ میلی متر است و این استان دارای پتانسیل آبی بالایی بوده که با توجه به کوهستانی بودن منطقه، قسمت عمده بارش‌های سالانه، به صورت آبراهه‌ها و رودخانه‌های سطحی در سطح زمین جاری می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.