سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شهرداران آمریکا از دستور ترامپ برای قطع بودجه شهر‌های ناآرام این کشور

شهرداران آمریکا از فرمان اجرایی رئیس‌جمهور این کشور برای قطع بودجه شهر‌های ناآرام انتقاد کردند و آن را نقض قانون اساسی خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شهرداران شهر‌های بزرگ آمریکا دیروز پنجشنبه تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور مبنی بر قطع بودجه فدرال شهر‌هایی که با اعتراض مداوم روبرو هستند را به عنوان نقض قانون اساسی آمریکا مورد انتقاد قرار دادند و ایالت نیویورک اعلام کرد که هر اقدامی برای قطع بودجه این شهر را در دادگاه به چالش می‌کشد.

رئیس جمهور آمریکا دیروز با امضای فرمانی دستور داد تا روند بودجه شهر نیویورک و سه شهر دیگر که ادعا شده مقامات این شهر‌ها به معترضان اجازه انجام اقدامات خلاف قانون را داده اند، قطع شود و بودجه پلیس در این شهر‌ها کاهش یابد.

شهر‌های نیویورک، پورتلند و حتی واشنگتن در میان اهداف اولیه این فرمان ترامپ قرار دارند.

کنفرانس شهرداران آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرمان اجرایی هیچ جایگاه قانونی ندارد و با کاهش بودجه پلیس شهر‌ها از امنیت کمتری برخوردار خواهند بود.

تام کوچران، رئیس این کنفرانس گفت: این تلاش فقط برای ایجاد التهاب در تنش‌ها و تفرقه انداختن بین ماست. این سزاوار نیست به مردمی آسیب بزنیم که رئیس جمهورش قول حفاظت از آن‌ها را داده است.

وی افزود: ما با چالش‌های بی سابقه‌ای روبرو هستیم، با بحران بیماری همه گیر و مشکلات اقتصادی مقابله می‌کنیم. اکنون، به جای حمایت کاخ سفید، با حملات جدیدی روبرو هستیم که غیرقانونی، مغایر با قانون اساسی است و بدون شک در دادگاه شکست خواهد خورد.

شهرداران واشنگتن، پورتلند، سیاتل و شهر نیویورک - که در فرمان اجرایی ترامپ ذکر شده است - این اقدام را محکوم کردند.

لتیا جیمز، دادستان کل در بیانیه دیروز پنجشنبه اظهار کرد شهر نیویورک آماده اقدامات فوری و قانونی در صورت تلاش کاخ سفید برای قطع بودجه شهر است.

وی گفت: رئیس جمهور یک دیکتاتور نیست و تلاش‌های او برای برقراری یک حکومت ستمگرانه با مخالفت شدید روبرو خواهد شد.

کیلی مک انانی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، لحظاتی بعد در طی یک جلسه توجیهی پاسخ داد: او [ترامپ] در انجام این کار آزاد است. ما معتقدیم که آنچه انجام خواهیم داد، قانونی خواهد بود.

چاک شومر، رهبر اقلیت سنا در توییتر فرمان اجرایی ترامپ را «یک حقه احمقانه» خواند و گفت که رئیس جمهور باید بر این باشد که کشور را از بحران کرونا خارج کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.