سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نهالستان تولید نهال گونه‌های جنگلی در کهنوج

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج گفت: مرکز تولید نهال‌های گلدانی از گونه‌های جنگلی و بیابانی واقع در رضا آباد شهرستان کهنوج به بهره برداری رسید.

لورگی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهنوج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،با اعلام اینکه این نهالستان به همت بخش خصوصی و با ظرفیت تولید ۲۷۰ هزار اصله نهال گونه‌های بیابانی و میزان ۲۰۰ هزار اصله نهال گونه‌های جنگلی به بهره برداری رسید گفت: این نهالستان در زمینی به مساحت یک هکتار در منطقه رضا آباد شهرستان کهنوج احداث شد.

او افزود: گونه‌های کشت شده از نوع سازگار با منطقه و از گونه‌های جنگلی و بیابانی است.

لورگی با اشاره به اینکه اعتبار گونه‌های بیابانی کشت شده ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی و گونه‌های جنگلی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این نهالستان را خودکفایی شهرستان در تامین نهال‌های مورد نیاز و مقابله با گرد و غبار و توسعه فضای سبز در منطقه است.

او اظهار کرد: نهال‌های این نهالستان از نوع سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه و شامل گونه‌های اکالیپتوس، کنار، شمح، کهور ایرانی، استبرق است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.