سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصائب روستای آلیان به عنوان اولین گزینه در ابتدای الفبای گردشگری

بخشدار بخش سردار جنگل فومن گفت: همه راه‌های بین روستایی فومن از نعمت راه آسفالته برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،در سمت شمال غربی شهرستان فومن و در غرب استان سراسر سرسبز گیلان، منطقه ای در دل کوه‌های زیبا به نام آلیان واقع شده که چشم انداز آن از یک طرف به مزارع کشاورزی و از طرف دیگر به کوه های سرسبز و زیبایی می رسد.

در میان بیش از دو هزار ۵۰۰ روستای گیلان، در سمت شمال غربی شهرستان فومن و در غرب استان سراسر سرسبز گیلان، منطقه ای در دل کوه‌های زیبا به نام آلیان واقع شده که چشم انداز آن از یک طرف به مزارع کشاورزی و از طرف دیگر به کوه های سرسبز و زیبایی می رسد که فصول مختلف سال رقص رنگها را به نمایش گذاشته و نقاش طبیعت با تمام قدرت و خلاقیت آن را ترسیم کرده است. بهشتی بر فراز کوها به نام آلیان.

آلیان با آن همه منابع طبیعی مردمانی دارد که خواسته هایشان بسیار اندک است و تنها نگران میراثی هستند که به فراموشی می‌رود.

آنها خواستار آسفالت شدن راه های روستایی و خواهان حمایت مسئولین هستند.

یوسف منتظری بخشدار بخش سردار جنگل فومن در پاسخ به درخواست اهالی فومن درخصوص وضعیت نامطلوب راه های روستایی گفت: دهستان آلیان در فومن ۲۰ روستا وجود دارد که ۱۸ روستای آن دارای شورا و دهیاری است.

او افزود: تمام راه‌های بین روستاهای این منطقه از نعمت راه روستایی برخوردار است و فقط مسیر ۵ کیلومتری چهارراه زیده به سمت آلیان با توجه به اینکه سال‌ها از آسفالت شدن آن گذشته است نامناسب است که سال گذشته اعتبار مناسبی برای روکش آسفالت آن منطقه مصوب شد، اما تخصیص پیدا نکرد تا عملیات روکش آن انجام شود.

منتظری افزود: امسال بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بصورت تجمیعی برای روکش آسفالت بخش سردار جنگل مصوب شده است که بهسازی و روکش آسفالت مسیر چهار راه زیده به سمت آلیان هم در آن دیده شده است.

او با بیان اینکه بیشتر نگرانی مردم منطقه برای آسفالت راه داخل روستایی است ادامه داد: منطقه آلیان فومن از مناطق محروم بشمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


او روستا‌های دهستان آلیان را شامل تیمورکوه، خجکه، تطف‌رود، سفیدسنگان، پلنگ‌دره، سیاه‌ورود، شلشدره، مسجد­پیش، عباس‌کوه، گاوکوه، جیردی، کوریه، کلتان‌سره، مشکه، موسی‌کوه، لتی‌پرد، توسه‌کله، کیش‌دره و ملار دانست و افزود: آلیانی‌ها به زبان تالشی صحبت می‌کنند، زبانی که علی رغم شباهت به زبان‌های گیلگی، دیلمی و مازنی دارای تفاوت‌های بسیاری با آ‌ن‌ها است.

دهستان آلیان حدود شش هزار نفر جمعیت دارد که این جمعیت در ۱۹ آبادی آن در قالب هزار و ۴۰۰ خانوار ساکن هستند و البته هزار نفر جمعیت شناور دارد که در فصول مختلف سال به جمعیت ثابت آن اضافه می‌شود.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شهریار فریدی
۰۸:۲۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
اقای بخشدار کجا همه روستاها از نعمت آسفالت برخوردار مث اینکه شما هنوز خبر نداری روستای خجکه آلیان آسفالت نداره خواهشا از سر خوشی حرف نزنین لطفا پیگیر باشین