سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگاه تزریق فوم به چاه‌های نفت و گاز، بومی سازی شد

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان از بومی سازی دستگاه تزریق فوم به چاه‌های نفت و گاز از سوی نخبگان این حوزه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سرهنگ پاسدار عباس ممبینی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در اهواز گفت: دستگاه تزریق فوم به چاه‌های نفت و گاز از سوی نخبگان حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان بومی سازی شد همچنین این دستگاه در تعمیر و زنده سازی چاه‌هایی کاربرد دارد که تشکیل ستون آب در عمق آن‌ها مانع تولید نفت یا گاز می‌شود.

او افزود: با استفاده از این دستگاه، ترکیب فوم و نیتروژن به عمق چاه‌ها تزریق می‌شود به طوری که ستون آب را به سطح هدایت می‌کند و در اصطلاح فنی، چاه زنده و به چرخه تولید باز می‌گردد.

ممبینی بیان کرد: این دستگاه به همت مخترع جانباز و بسیجی اصغر عجمی و با همکاری نخبگان بسیجی مهدی زارعی و هادی کارونی طراحی و برای نخستین بار در کشور ساخته شده است.

 اصغر عجمی مخترع بسیجی درخصوص انگیزه طراحی این دستگاه، اظهار داشت: به دلیل نبود مدل مشابه در کشور برای تزریق فوم به چاه‌های نفت و گاز طراحی و استفاده از آن یکی از روش‌های کم هزینه با راندمان بالا برای احیای چاه‌هایی است که ستون آب در آنها تشکیل و مانع تولید می‌شود.

او در پایان گفت: هم اکنون بسیاری از کشور‌ها از چنین دستگاهی برای احیای چاه‌های خود استفاده می‌کنند که با طراحی و ساخت این وسیله، صنعت نفت کشور نیز صاحب فن آوری تولید و به کارگیری شد.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.