سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : فرآیند آموزش ۳۵۶ هزار دانش آموز استان از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در مورد نحوه بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی و استانی کرونا هستیم، گفت : در صورت قرمز بودن وضعیت شهر‌ها از حیث شیوع کرونا تمامی آموزش‌ها غیرحضوری و در بستر شبکه شاد، تلویزیون، خودآموز‌ها و رادیو خواهد بود و در وضعیت سفید نیز مدارس طبق روال عادی بازگشایی خواهند شد، اما در وضعیت زرد آموزش‌ها ترکیبی، یعنی هم حضوری و هم غیرحضوری است. آموزش حضوری نیز در روز‌های محدود و به صورت شیفت بندی- با تصمیم شورای مدرسه- خواهد بود.

او با بیان اینکه سلامت دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است، گفت : آمادگی کامل برای همراهی با خانواده‌ها را در هر شرایط کرونایی برای از سرگیری روند تعلیم و تربیت دانش آموزان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۹ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت‌نام شده‌اند، افزود: ۱۵ شهریور فرآیند آموزش ۳۵۶ هزار دانش آموز -با احتساب بزرگسالان و آموزش از راه دورها- در استان آغاز خواهد شد.

یزدان پناه اشاره‌ای هم به میزان حضور دانش آموزان استان در شبکه شاد داشت و افزود: ۸۸ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه عضو شبکه "شاد" هستند و ۱۲ درصد دیگر هم عمدتا در مناطق روستایی و عشایری هستند که با توجه به حضوری بودن آموزش‌ها در این مناطق نگرانی زیادی بابت نداشتن گوشی و تبلت و اینترنت این دانش آموزان نداریم.

او گفت: مدارس مناطق روستایی و عشایری با کمتر از ۵۰ دانش آموز که عمده این مدارس در استان چنین وضعیتی دارند، به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

یزدان پناه با بیان اینکه معلم‌ها و مدیران مدارس مناطق روستایی و عشایری تجربه آموزش حضوری کرونا را در اواخر پارسال دارند و نگرانی برای آموزش حضوری دانش آموزان این مناطق نداریم، گفت: حدود ۳۳ درصد جمعیت دانش آموزی استان در مناطق روستایی و عشایری هستند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.