سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

ایجاد ۴۹۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: از ابتدای برنامه ششم توسعه تاکنون، ۴۹۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کشور ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای برنامه ششم توسعه تاکنون ۴۹۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده است.

او افزود: براساس برنامه پنج ساله در قانون آمده، سالانه ۱۰۰ هزار اشتغال برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایجاد شود، که تاکنون ۱۴۰ درصد از برنامه جلوتر هستیم.

بختیاری با اشاره به بحث نظارت و ارزیابی اشتغال‌های ایجاد شده و همچنین پایدار بودن اشتغال‌ها اضافه کرد: اطلاعات اشتغال ایجاد شده در این نهاد در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل رصد و پایش و نظارت است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: امسال بیش از شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال جامعه هدف از محل تسهیلات امداد ولایت، اشتغال روستایی و تسهیلات اشتغال اختصاص داده شده است.

بختیاری گفت: با اختصاص این میزان اشتغال پیش بینی می‌شود امسال ۲۰۰ هزار اشتغال برای جامعه هدف ایجاد شود.

او به پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایانی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند اشاره کرد و افزود: سقف بکارگیری مددجویان در کارگاه‌ها تا ۴۰ نفر است.

بختیاری به بحث مسکن، اشتغال و پیوست فرهنگی به عنوان سه مقوله مهم در حوزه خودکفایی جامعه هدف تاکید و اضافه کرد: بخش زیادی از طرح مسکن محرومان در کشور به مسکن مددجویان کمیته امداد اختصاص داده شده است.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز با تأکید بر اینکه کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی است که جامعه و قشر ضعیف و آسیب پذیر را زیر پوشش قرار دارد گفت: ایجاد اشتغال و توانمندسازی از مهمترین برنامه‌های وسیاست‌های این نهاد است.

او با توجه به بحث اقتصادی کشور و خانواده‌ها به ارایه حمایت اشتغالزایی و خودکفایی برای جامعه هدف تأکید کرد و افزود: حمایت‌های موردی از این قشر باید کمتر شود و به حمایت‌ها باید به سمت خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف برود.

او با اشاره به وضعیت خوب طرح‌های اشتغالزایی برای جامعه هدف و حمایت از این قشر اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده مشکل اشتغال جامعه هدف رفع شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.