سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا امیدی برای باز شدن گره کور فاضلاب اهواز است؟/ مسئولان، هنوز زمان پاسخگویی نرسیده؟

مسئله فاضلاب اهواز که طی چندین سال تبدیل به معضلی برای شهروندان شده، حالا خبرهایی می رسد که نشان از انجام اقداماتی برای رفع این مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سال‌های سال است که فاضلاب اهواز به گره‌ای لاینحل و باز نشدنی تبدیل شده که در هنگامه بارش باران زندگی را بر مردم تلخ کرده است.

مدتی پیش صادق حقیقی پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفته بود که رفع مشکلات فاضلاب اهواز نیاز به زمان بیشتری دارد، اما اقدامات لازم برای رفع این معضل در حال اجرایی شدن است. به همین منظور به سراغ مسئولان شرکت آبفا رفتیم تا در خصوص آخرین کار‌های اجرایی توضیح بدهند.

چه اقداماتی برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز انجام شده است؟

احمد باقری، قائم مقام ستاد مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه فاضلاب اهواز یک طرح جامعی دارد که تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت داشته، گفت: اگر بخواهیم این طرح را به صورت کامل اجرایی کنیم تا مشکلات برطرف گردد، حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


بیشتر بخوانید

او افزود: رودخانه کارون، اهواز را به ۲ بخش شرق و غرب تقسیم می‌کند و بنابراین فاضلاب هر ۲ بخش مجزا هستند و هم اکنون نیز بخشی از تصفیه خانه فاضلاب شرق وارد مدار شده و بخش تکمیلی آن امسال به اتمام می‌رسد. همچنین تصمیم ما بر آن است تا بخش شرق اهواز را که حدود ۷۰ کیلومتر کلکتور بوده و جزء خطوط اصلی محسوب می‌شود، با اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد، به مناقصه گذاشته شود که در حال انجام است و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان مهرماه انجام آن به پایان می رسد.

باقری بیان کرد: در بخش غرب نیز بخشی از کلکتور به مناقصه گذاشته شده که تا پایان مهرماه پیمانکار آن قسمت نیز انتخاب می‌شود و اقدامات لازم برای بودجه ۵۰ میلیون یورویی که برای سال ۹۹ به فاضلاب اهواز اختصاص یافته، در حال انجام است و کار‌ها از آبان ماه امسال آغاز می‌شوند. همچنین شایان ذکر است که به دستور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، ۸۰ نقطه گرفتگی فاضلاب اهواز در شهریور ماه طی یک رزمایش برطرف می‌شوند.

قائم مقام ستاد مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پیش رو بودن فصل پاییز و زمستان و شروع بارندگی‌ها اظهار داشت: یک تفاهم نامه با شهرداری به امضا رسیده است و برنامه‌ها برای رفع مشکلات ۸ منطقه آغاز شده که ۴۰ تا ۴۵ درصد پیشرفت داشته و می‌شود تا مهرماه اقدامات را تا ۷۰ یا ۸۰ درصد افزایش داد. هر چند شرکت آبفا مسئولیت جمع آوری فاضلاب را بر عهده دارد و جمع آوری آب‌های سطحی بر عهده شهرداری است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال ۹۸، پس از بارندگی آذرماه و افزایش دبی رودخانه کارون در ابتدای سال، ۱۴۰۰ میلیارد تومان به شبکه فاضلاب خسارت وارد شد و اکثر خطوط اصلی ریزش کردند، اما ۷۰ کیلومتر از ۱۲۰ کیلومتر خطوط آسیب دیده در سال ۹۸ و اوایل ۹۹ رفع شده است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
لوله های قدیمی پوسیده شدند ما در جریان سیل گذشته آب به دو متری خونمون رسیدند از آبان شروع میکنید موقع بارندگی هاست
امین
۲۲:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
من از افرادی هستم که سال گذشته وقتی پس از باران شدید فاضلاب خیلی از مناطق دچار گرفتگی شد، به کمک خانواده های نیازمندی رفتیم که همان داشته های کم خود را روی فاضلاب شناور دیدند.بسیار اسف بار بود ولی تاسف بیشتر آنجایی هست که داریم می بینیم که دوباره داره فصل بارندگی میرسه ولی برای این مساله فکری نشده و دوباره ...

میگن مساله پول هست . سوال اینه که وام جهانی که برای این موضوع گرفته شد کجا رفت؟؟؟ اگر از سالهای گذشته عبور کنیم مگه سال گذشته بعد از به وجود اومدن اون همه مشکلات ، رهبر معظم انقلاب اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را ندادند پس نتیجه چی شد؟؟؟
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
در امریکا بعد از جنگ جهانی دوم
شهر روی شهرهای قدیمی ساختند
چونکه به صرفه تر بود
یک شهر مدرن با مهندسی ایتالیایی برایشان بسازند
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
صددرصد امید است
اگر دولت روحانی از کما بیرون ایند
یا از خوابی که خودشون را به خواب زنند ..بیرون ایند
یا. سوزه کانالهای معاند شود
شاید مشکل حل بشه
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
مسوولین استان یی کقایتن استعفا بدین
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
گزارش بازدید آقای قالیباف از خوزستان چی شد؟
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
مسئولین کجاهستین چرامشکلات برطرف نمیکنید
میلاد67
۱۶:۵۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
هیچ مسئولی پاسخ گوی این همه مشکلات مردم نیستن...
نه گرانی های بی سابقه پاسخ گوی هستن نه همین فاضلاب...پس دلتون را خوش نکنید...
مسئولی کجا بود...!؟ همه دنبال عشق حال خودشون هستن...
هر روز هم اختلاس یکی شون و گند یکی شون در میاد
حسین
۱۶:۴۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
بودجه از بالا که شروع میشه از خاندان وزیر بعدش معاونیین وسپس وارد استان میشه تمام اجداد شهرداری از دختر تا پسر از نوه تا بچه باید سیر بشن
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
بنظرم اهواز دیگه جایی برای زندگی نیست.
یه مکان مناسب رو در نظر بگیرن و از نو (خواهشن مشاور ایرانی به کار نگیرین) شهری جدید بسازن .
این همه هزینه نگهداری این شهر و باز هم شبیه مکان متروکه به صلاح نیست.
کلا 5 سال طول می کشه .

بدنش به ژاپنی ها و تمام .
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
یه ذره از دزدی ها و اختلاسا و بخور بخورتون کم کنید. مشکل فاضلاب شهر رو حل کنید.