سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام خبر داد;

بازگشایی مدارس با توجه به حفظ سلامت دانش آموزان

زینی وند مقدم از توجه به حفظ سلامت دانش آموزان و معلمین در بازگشایی مدارس خبر داد.

رضا زینی وند مقدم مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: ما به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط بحرانی قرار گرفته ایم که تمام مناسبات جامعه و جهان را تحت تاثیر قرار داده و آموزش و تربیت نیز از این موضوع متاثر شده است.

او ادامه داد: شرایط بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید قطعاً با تمامی سال‌های گذشته با توجه به شرایط مبهم، ناپایدار و متغیری که پیش رو داریم متفاوت خواهد بود.

زینی وند اظهار کرد: در این شرایط به همان نسبتی که ما نگران سلامت دانش آموزان و معلمین گرامی هستیم، به همان نسبت نیز نگران تربیت و آموزش آن‌ها هستیم و این دو موضوع قطعاً باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

او مطرح کرد: در چنین شرایطی اولیا، دانش آموزان و معلمین نگران هستند و قطعا می‌طلبد ما در برنامه ریزی‌های خود با هوشمندی، مسئولیت پذیری، مشارکت و نظارت حداکثری عمل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: بدین منظور مدیران در بستر مجازی و حقیقی آموزش دیده اند و از آن‌ها خواسته شده که به همه عوامل مدرسه از جمله شورای معلمان و شورای مدرسه نیز در این زمینه، آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

او افزود: متناسب با شیوه نامه ارائه شده ، ۳ برنامه با توجه به وضعیت‌های زرد، قرمز و سفید پیش‌بینی شده است که این موضوع باعث می‌شود در هر کدام از شرایط که قرار بگیریم، برنامه‌ای منعطف با آن شرایط داشته باشیم و بتوانیم در کنار حفظ سلامت و امنیت جانی دانش آموزان، آموزش را نیز دنبال کنیم.

زینی وند ادامه داد: استراتژی آموزش و پرورش در سراسر کشور بر بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور و آموزش حضوری است مگر در شرایطی که ستاد ملی کرونا تشخیص دهد که آموزش حضوری منع می‌شود، به همین دلیل ما در وضعیت سفید برنامه هفتگی و مکمل آموزش مجازی و در وضعیت قرمز آموزش در قالب برنامه‌های مجازی و تلویزیونی را خواهیم داشت و در وضعیت زرد در واقع تلفیقی از این دو حالت که شامل آموزش حضوری و آموزش مجازی است برای تمامی دانش آموزان در پایه‌های مخالف برنامه ریزی شده است.

او مطرح کرد: ما با تمامی توان خود تلاش می‌کنیم تا بستر مناسبی را برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید فراهم کنیم.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.