سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۹۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم می رود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای زیرکشت گندم رفتن حدود ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی آینده خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برآورد می‌شود در سال زراعی آینده ۲۹۰ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۰ هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شود.

او با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان نداریم، گفت: ۳۸ هزار تن بذر گندم اصلاح شده برای تامین نیاز گندمکاران استان خریداری و وارد استان شده است.

صفوی در ادامه به آخرین آمار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مراکز خرید گندم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۵۷ هزار و ۹۶۱ تن گندم از زارعان استان خریداری شده که ۵۱۹ هزار و ۲۱ تن آن به صورت خرید تضمینی بوده و ۱۲۷۲ میلیارد تومان از وجه گندم معادل ۹۸ درصد مطالبات گندمکاران به حساب آن‌ها واریز شده است.

او ادامه داد:همچنین ۳۸ هزار و ۹۴۰ تن گندم دروم نیز به صورت توافقی و از سوی کارخانجات ماکارونی از گندمکاران استان خریداری شده که تمامی وجوه آن به حساب گندمکاران واریز شده است.

صفوی گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در مراکز خرید تضمینی در نهایت به ۵۶۰ هزار تن برسد.

صفوی با بیان اینکه پارسال در مجموع ۸۴۵ هزار تن گندم در استان تولید شد، گفت: امسال میزان تولید گندم در استان با افزایش ۲۵ هزار تنی به ۸۷۰ هزار تن خواهد رسید.

صفوی در پایان گفت: برداشت گندم در استان کرمانشاه در مراحل پایانی است، هرچند خرید گندم از گندمکاران کماکان ادامه خواهد داشت.
انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.