سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزوئیه ،رتبه نخست اجرای آبیاری نوین استان کرمان را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: ارزوئیه رتبه نخست اجرای سیستم‌های آبیاری نوین را در استان کرمان طی سال ۹۸ به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امیری، مدیر، جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است گفت: ۹۰۰ هکتار از این سطح درسال۹۸ اجرا شده است.

او: شهرستان ارزوئیه درسال۹۸ با جذب اعتباری بالغ بر۱۳۰ میلیاردریال، مقام نخست اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در استان کرمان را کسب کرد.

امیری تصریح کرد: عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ارزوئیه هم درسال۹۹ در حال انجام است وبیش از هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان برای اجرای آبیاری تحت فشار مطالعه و شناسایی شده است.

امیری گفت: اراضی مستعد شهرستان ارزوئیه برای اجرای آبیاری تحت فشار ۳۵ هزار هکتار است و تاکنون در ۱۲هزار هکتار معادل ۳۵ درصد اراضی مستعد شهرستان محقق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه بیان داشت: به منظور افزایش بهره وری آب، امسال به میزان هزار و ۳۰۰ هکتار از اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض دولت برای مرحله اول  اجرای آبیاری تحت فشار اراضی شهرستان ارزوئیه اختصاص یافته است.

امیری افزود: همچنین درسال۹۸ طرح لوله گذاری آبیاری کم فشار به طول ۱۰ کیلومتر و به نمایندگی از ۲ طرح  در شهرستان ارزوئیه اجرا شد.

او افزود: با استقبال کشاورزان خرده مالکین تاثیرپذیری آن برای اراضی تجمیعی درسال ۹۹ به میزان۳۲۲ هکتار و به تعداد۴ طرح ، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری درحال انجام  است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.