سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت هزارو ۵۰۰ اولیای کردستانی در جلسات مجازی آموزش خانواده

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از شرکت هزارو ۵۰۰ نفر از اولیای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در جلسات مجازی آموزش خانواده خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت:با توجه به اهمیت آموزش خانواده در نظام تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه خدمات مشاوره ای، روانشناختی وجلسات آموزش خانواده بهمنظورایجادآرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در بسترفضای مجازی شاد وکانال‌های ارتباطی به خانواده‌ها ارائه شد.

رنجبرگفت: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در فضای مجازی پیام‌ها و کلیپ‌های تربیتی را با محوریت حفظ بهداشت روانی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری، کاهش استرس وسایر موارد مشاوره وتربیتی را در اختیار اولیا قرار دادند.

او با تاکید براهمیت آموزش اولیای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در روند شکل‌گیری خانواده متعالی نقش ویژه‌ای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

رنجبر در ادامه مهم‌ترین اهداف آموزش والدین در جلسات «آموزش خانواده» رابررسی مسائل ومشکلات دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، ایجاد هماهنگی بین آموزش‌های مدرسه و خانه و تعمیم آموزش‌های مدرسه در خانه، توجه به نقش مدرسه وخانواده در رشد اجتماعی دانش آموزان وکمک به رشد استقلال فردی واجتماعی آنان، آموزش شیوه‌های برخورد با دانش آموزان با نیاز‌های ویژه وآشنا کردن اولیا با تربیت صحیح فرزندان و امور تحصیلی آنان با توجه به وجود تفاوت‌های فردی میان فرزندان یک خانوادهعنوان کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: تلاش می‌شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی، محدودیت‌ها وعلاقمندی‌های کودک با نیاز ویژه هدایت شود.

رنجبر گفت: برگزاری نظام‌مند آموزش خانواده و ارائه خدمات مشاوره ای، موجبات آسایش فکری وروانی خانواده‌ها را فراهم کرده ونحوه رفتارمناسب با دانش آموز با نیاز ویژه را به آنان آموزش می‌دهد.

او در ادامه افزود: برای آموزش والدین لازم استدر هر منطقه نیاز‌های آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.