سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت وزش باد در زابل به ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش باد در زابل در شبانه روز گذشته به ۲۶ متر بر ثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید و قدری سبب کاهش دید افقی این شهر شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: وزش بادهای ۱۲۰ روزه همچنان تا پایان هفته در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز ادامه دارد که این شرایط موجب ادامه شرایط دمایی فعالی استان بویژه در نواحی نیمه شمالی می‌شود.

او  بیان کرد: ادامه جریانات شمالی سبب شد تا کمینه دمای زاهدان به ۱۳.۷ درجه سلسیوس بالای صفر برسد و خنکترین روز این شهر از اوایل اردیبهشت تا کنون را رقم بزند. روزی که دمای این شهر حتی هشت درجه خنک‌تر از تهران شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از تجربه چندین روز گرم و دمای بالای ۴۰ درجه چند روزیست از گرمای هوا خبری نیست و زاهدان در ۳۲ ساعت گذشته با کمینه دمای ۱۳.۷ درجه در فهرست هفت شهر خنک کشور قرار گرفته است.

او ادامه داد: دمای این شهر کویری حتی از تبریز، ارومیه، بجنورد، خرم آباد، سنندج، مشهد، بیرجند، کرج، گرگان، رشت و ساری هم خنک‌تر شده است.

او اظهارداشت: دمای زاهدان از هفته گذشته و پس از تشدید جریانات شمالی روند رو به خنکی را در پیش گرفت تا جایی که کمینه و بیشینه دمای این شهر حدود ۹ درجه سلسیوس کاهش یافت.

حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود نوسانات دمایی تا سه روز آینده محسوس نباشد و رنج دمایی زاهدان تغییر بخصوصی نکند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.