سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال ۸۰۰ هزار اصله نهال در بین متقاضیان به صورت رایگان توزیع می شود

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی استان سمنان گفت: بیش از ۳ هزار هکتار جنگل های این استان دست کاشت است و امسال نیز ۸۰۰ هزار اصله نهال در بین متقاضیان بصورت رایگان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهزاد گلابیان رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این که سالانه برای توسعه درختکاری وتامین نهال در استان اقدامات اساسی انجام می‌شود، گفت: امسال نیز ۸۰۰ هزار اصله نهال در دو نهالستان استان تولید شده و اسفند ماه سال جاری در بین متقاضیان بصورت رایگان توزیع می شود.

او با بیان این که وسعت جنگل‌های طبیعی استان حدود ۳۲۵ هزار هکتار است، افزود: جنگل‌های دست کاشت بیش از ۳ هزار هکتار است.

بهزاد گلابیان ابراز داشت: غالب گونه‌های جنگلی استان را ارس، تاغ در رویشگاه ایران تورانی و گونه‌های بلوط، ممرز، راش، گلابی وحشی در جنگل‌های هیرکانی تشکیل می‌دهد. ۶۶/۳ درصد اراضی ملی استان سمنان را جنگل تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه جنگل‌های خزری یا هیرکانی در ارتفاعات شمالی شهرستان‌های مهدیشهر، دامغان، شاهرود و میامی استان سمنان واقع شده است. ابراز داشت: بیشترین مساحت جنگل‌های خزری مربوط به شهرستان مهدیشهر است.

این مقام مسئول درخصوص حفاظت از این جنگل‌ها بیان کرد: برای توسعه و غنی سازی جنگل‌ها، جنگلکاری با استفاده از طرح‌های صیانت و صندوق توسعه ملی در حال انجام است.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.