سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اورژانس هوایی کشور خبر داد؛

حوادث ترافیکی بیشترین موضوع ماموریت‌های اورژانس هوایی کشور

محمد سرور بیشترین ماموریت‌های اورژانس هوایی کشور را در زمینه حوادث ترافیکی بیان کرد.

محمد سرور رئیس اورژانس هوایی کشور در سفر به ساوه در  گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک گفت: بیشترین ماموریت‌های اورژانس هوایی کشور حوادث ترافیکی است و بروز سوانح رانندگی و ترافیکی در اتوبان‌ها، جاده‌های فرعی و روستایی و مناطق صعب العبور بیشترین ماموریت اورژانس هوایی برای انتقال مصدومین این تصادفات به مراکز درمانی است.

سرور با اشاره به پوشش ۱۰ درصدی امداد‌های هوایی در خصوص زنان باردار در کشور افزود: مادران بارداری که به علت نبود خدمات و یا زندگی در نقاط صعب العبور و گرفتار شدن در جاده‌های مسدود ناشی از برف و باران، امکان انتقال آنان به بیمارستان وجود ندارد و یا به دلیل بعد مسافت امکان اعزام به موقع آنان به مراکز درمانی نیست از خدمات اورژانس هوایی بهره‌مند می‌شوند.

او اضافه کرد: خدمات مربط به سکته‌های قلبی و عروقی، آسیب دیگان ناشی از کوهنوردی، انتقال سریع مصدومین عشایر و تجهیزات پزشکی به افراد دور از امکانات و شرایط سخت از دیگر ماموریت‌های اورژانس هوایی در کشور است.

رئیس اورژانس هوایی کشور در جریان بازدید از ظرفیت‌های شهرستان ساوه برای تحت پوشش قرار دادن خدمات اورژانس هوایی کشور بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۲ هزارماموریت هوایی در کشور در قالب خدمات فوریت‌های پزشکی برای بیماران و مصدومان سواح ترافیکی توسط اورژانس هوایی در سراسر کشور ارائه شده است.

او با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های لازم با تعریف و طراحی پلن برای ارائه خدمات اورژانس هوایی در ساوه صورت گرفته است تصریح کرد: ظرف دو هفته آینده مردم ساوه از خدمات اورژانس هوایی بهره‌مند می‌شوند و در این خصوص از خدمات بالگرد‌های مستقر در اطراف ساوه برای پوشش بهینه خدمات بالگردی در این شهرستان بهره‌برداری خواهیم کرد.

سرور با اشاره به فعالیت ۴۵ پایگاه اورژانس هوایی در کشور افزود: با تشکیل نشست مشترکی به منظور هماهنگی و هم افزایی اورژانس هوایی کشور با پایگاه‌های اورژانس هوایی قم، تهران، البرز و اراک، برنامه ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات اورژانس هوایی به ساوه صورت گرفته است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.