سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۲۷۸ طرح خیرساز در استان‌های کشور در هفته دولت

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته خوشبختانه طرح‌های عمرانی با سرعت و کیفیت بسیار خوبی از جمله ۲۷۸ طرح بسیار قابل خیرساز در استان‌های کشور اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دیروز در حاشیه افتتاح چند طرح شهری و صنعتی کاشان در جمع خبرنگاران افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته خوشبختانه طرح‌های عمرانی با سرعت و کیفیت بسیار خوبی از جمله ۲۷۸ طرح بسیار قابل خیرساز در استان‌های کشور اجرا شد.

او، افزایش طرح‌های خیرساز را وجه تمایز و یکی از محاسن مد نظر پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت امسال دانست و افزود: خوشبختانه نمود بارز طرح‌های خیرساز در کاشان بسیار پررنگ است.

به گفته او، امسال، پنج هزار طرح دهیاری‌ها در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با اشاره به وجود ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور، گفت: تکمیل همه طرح‌ها حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که بسیاری از آن‌ها مربوط به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

جمالی نژاد، تهیه فهرستی از طرح‌های قابل توجه و نیمه تمام کشور را که تا پایان دولت قابل افتتاح است یادآور شد و گفت: بسیاری از طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد را شامل می‌شود.

او، اظهار داشت: طرح‌های شهری و روستایی که تا پایان دولت در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود نیز رقم بسیار قابل توجهی خواهد بود.

به گفته او، دهه مبارک فجر سال گذشته ۲۲ هزار طرح افتتاح شد و امسال هم برای هفته دولت ۱۸ هزار طرح بزرگ ملی و استانی با اعتبار بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح و یک هزار و ۷۰۰ طرح نیز کلنگ‌زنی می‌شود.


تخصیص هزینه به طرح‌های عمرانی نیمه تمام از محل عوارض سوخت

 
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در پایان گفت: همچنین می‌توانیم به نقاط با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر از محل عوارض سوخت در چند بحث از جلمه طرح‌های عمرانی نیمه تمام کم هزینه و زودبازده مبالغی اختصاص دهیم و برخی طرح‌های مشارکتی با بخش خصوصی را نیز در قالب تسهیلات کمک کنیم.

جمالی نژاد، افزود: اعتبار تخصیص از محل عوارض سوخت سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به چهار هزار میلیارد تومان رسیده است و با توجه به سرانه جمعیتی زیر پوشش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تخصیص داده خواهد شد.

به گفته او، در شهر‌هایی مانند کاشان نیز از محل اوراق مشارکت طرح‌های بزرگ مانند نوسازی ناوگان حمل و نقل قابل حمایت است که در بودجه امسال هشت هزار میلیارد تومان دیده شده است و بسته به نیاز بین کلان‌شهر‌ها و شهر‌های بزرگ تقسیم خواهد شد.

او، با تاکید بر اینکه هفته دولت امسال در استان اصفهان هم طرح‌های بسیار متنوعی با کاربری‌ها و سرانه‌های مختلف شاهد هستیم گفت: ۲۷۸ طرح در کاشان شامل ۲۵۷ مورد آغاز بهره‌برداری و ۲۱ مورد آغاز عملیات اجرایی داریم و در کنار آن طرح‌های شهری در قالب طرح‌های چلچراغ توسعه نیز آماده افتتاح شده است که بیست و هشتمین مورد را به صورت نمادین در راوند کاشان افتتاح کردیم.

شایان ذکر است: مهدی جمالی‌نژادرئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، امروز برای افتتاح خانه اندیشه راوند، فاز نخست توسعه یک گروه صنعتی دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید مواد شوینده، بهداشتی و روغن‌های صنعتی، بازدید از طرح زیرگذر خادمی، بازدید مجتمع آموزشی فتاحی و نشست با شهرداران در قمصر به کاشان سفر کرده است.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.