سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کنترل خارج شدن شیوع کرونا در لبنان

حسان دیاب درباره شیوع گسترده کرونا در لبنان هشدار داد و گفت این کشور در آستانه از دست دادن کنترل این بیماری است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، حسان دیاب، نخست‌وزیر مستعفی لبنان، امروز هشدار داد این کشور در معرض خطر از دست دادن کنترل شیوع کروناست، زیرا پس از انفجار چهارم اوت در بندر بیروت تعداد مبتلایان به این ویروس به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

در بیانیه‌ای که شورای عالی دفاع لبنان امروز منتشر کرد به نقل از دیاب آمده است «تعداد موارد ابتلا به طور چشمگیری در حال افزایش است و اگر این روند ادامه یابد ما کنترل این همه گیری را از دست خواهیم داد.»

روز گذشته بنا بر اعلام مقامات بهداشتی لبنان، ۵۲۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شد و ۱۲ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. به گفته وزارت بهداشت لبنان، پس از انفجار مهیب بندر بیروت در ابتدای ماه جاری، به یکباره تعداد موارد ابتلا به کرونا رو به افزایش گذاشت. به گفته پزشکان، در مدت دو هفته پس از انفجار موارد ابتلا دو برابر شده است، زیرا مجروحان و مصدومان حادثه انفجار در بیمارستان‌ها بستری شده و در معرض ابتلا به کرونا قرار گرفته‌اند.

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان، در گفتگو با شورای عالی دفاع این کشور آمار‌ مبتلایان به کرونا را بسیار نگران کننده خوانده است. او در این باره خواستار افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها شده است.

جمعه گذشته، دولت به منظور کمک به مبارزه با گسترش این ویروس محدودیت‌های اجتماعی مختصری اعلام کرد. اما این محدویت که شامل منع آمد و شد از ساعت ۶ بعدازظهر تا ۶ صبح است شامل فعالیت‌های پاکسازی آوارها، ساخت و تعمیرات و کمک به محلات آسیب دیده بر اثر انفجار نمی‌شود. در ساعات اعلام شده فرودگاه باز خواهد ماند و مسافران پیش از سوار شدن به هواپیما و یا پیاده شدن از آن باید تست کرونا بدهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
تازه دارن ميشن مثل ما كه آخر شهريور قيامت عظمي به پا ميشه