سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی گزارش می دهد؛

سفر به هفت شهر عشق با بیرق محبت اهل بیت (ع)

هنرمند خمینی با روح و جانش ابر پرچم‌های محرمی را تحریر می‌کند که در سراسر کشور و خارج از کشور به اهتزاز درمی آیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محبت اهل بیت پیامبر علیهم السلام  قرن هاست که با زندگی و روح و جان مردم ایران اسلامی عجین شده است و مردم این کشور باستانی سالیان دراز است که مراسم عزای اهل بیت و امام حسین (ع) را در شرایط مختلف بر پا کرده اند.

عزاداری امام حسین علیه السلام در طول قرن‌ها با هر شرایطی در ایران با توجه شرایط خاص متفاوت اجرا شده، اما تعطیل نشده است.

یکی از ابزار‌های برپایی عزای امام حسین علیه السلام و ابراز ارادت به سالار شهیدان و اهل بیت علیهم السلام پرچم‌هایی است که به نشانه عزا بر سر در خانه‌ها آویزان می‌شود و یا در هیئت‌ها بر دوش علم داران حسینی به اهتزاز در می‌آید.

علی یغمائیان هنرمند خمینی تحریرگر پرچم با گذر از سختی‌های فراوان و با پشتکار درکنار اعضای خانواده ۴ نفره اش برای تحویل به موقع سفارش های عزاداران ۲۴ ساعته مشغول فعالیت است، با روح و جانش ابر پرچم‌های محرمی را برای هیات مذهبی استان‌های مختلف و کشور‌های اسلامی به تولید می‌رساند تا در سراسر کشور و خارج از کشور به اهتزاز در آیند.

این هنرمند خمینی که ۱۴ سال است کار درشت نویسی بر بیرق‌های عزای ابا عبدلله الحسین (ع) را انجام می‌دهد در گفت و گو با خبرنگار ما، راز موفقیت خود را محبت اهل بیت دانست و گفت: خیلی تلاش کردیم به درجه‌ای برسیم که به همه بگوییم ما پرچم دار امام حسین هستیم.

او که تک تک مراحل کارش را با یاد امام حسین انجام می‌دهد و وقتی از سیدالشهدا حرف می‌زند اشک برچشمانش جاری می‌شود می‌گوید همه این کار‌ها در محرم رنگ و بوی دیگری دارد و خوش به حال ما شیعیان که صاحب داریم.


بیشتر بخوانید:


هنرمند پرچم نویس خمینی از عشقش به این کار گفت و افزود: دوستان به شوخی می‌گویند علی آقا دیگر این لباس کارت خیلی رنگی شده یک لباس دیگر بپوش در حالی که تک تک رنگ‌هایی که از رد قلم مو روی این لباس مانده خاطرات یکی از بیرق‌های ائمه است که نوشته ام.


او این کار را کار دلی دانست و گفت: اتصال به امام چیزی است که در قلب آدم هاست، همان عروه الوثقی و ریسمان الهی است مثلا برای نیمه شعبان امسال فردی انگشترش را فروخته بود و با پولش پرچم امام زمان را سفارش داد.

این هنرمند برگزیده استان مرکزی در ابتدا کار را از منزل خود آغاز کرد و از سال گذشته با کمک طالبیان مدیرعامل کارخانه تولید پرچم در خمین  سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد پرچم در ابعاد مختلف تولید می‌کند و از طرفی می توان گفت او یکی از تولید کننده  های سه پرچم بلند جهان است که توانست هنر خود را رونق بخشد.

همسر علی یغمائیان در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: فضای خانه کوچک و کار خیلی سخت بود فضایی مناسب برای اجرای کار نداشتیم تا اینکه مدیر کارخانه پرچم سازی خمین یکی از کارگاه هایش که بلا استفاده بود را در اختیارما گذاشت.

در کارگاه کوچک علی یغمائیان که بیشتر شبیه خیمه گاه عزای حسینی است هر ساله ۱۶۰ ابر پرچم تولید می‌شود.

تولید پرچم بزرگ اربعین حسینی، پرچم عزای سردار قاسم سلیمانی و انواع بیرق‌های مزین به نام اهل بیت تنها گوشه‌ای از افتخارات این هنر‌مند محب اهل بیت علیهم السلام است.

فاطمه یغماییان دختر این هنرمند خمینی که خود طراح پرچم‌های کارگاه تولیدی پدر است در گفت و گو با خبرنگار ما،گفت: شور و اشتیاق مردم در محرم امسال دوچندان شده و هر روز سفارش های بسیاری از نقاط مختلف ایران به دستمان می‌رسد و حتی به خارج از ایران هم پرچم فرستادیم.

علی یغمائیان که قصد سفر کربلا را داشت با اشاره به اینکه با افتخار بزرگترین پرچم عزای سردار سلیمانی زیر این سقف تحریر شد، گفت: برخی می‌گویند امسال حسینیه‌های امام حسین کمرنگ شده این طور نیست امسال ده برابر سال گذشته پرچم زدیم.

او سخنش را با این شعر تمام کرد:

هرگز به زیر بیرق دشمن نمی‌رویم           تا پرچم عزای حسینی کنار ماست

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.