سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای امنیت: در جایگاهی نیستیم که اقدامات بیشتری درباره مکانیسم ماشه انجام دهیم

رئیس شورای امنیت اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری درباره تلاش آمریکا برای فعال‌کردن مکانیسم ماشه علیه ایران انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیان دجانی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به شکست تلاش‌های آمریکا برای برگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی سازمان ملل با استفاده از فعال‌کردن مکانیسم ماشه ذیل برجام اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری به درخواست آمریکا درباره مکانیسم ماشه انجام دهد.

دیان دجانی، گفت: ما در جایگاهی نیستیم که اقدامات بیشتری در خصوص اقدام آمریکا برای فعال‌کردن مکانیسم ماشه برای بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران انجام دهیم.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا گفت: «پس از رایزنی با اعضای این شورا، برای من روشن است که یک عضو شورا موضع خاصی درباره این موضوعات دارد در حالی که شمار زیادی از اعضا نظر متفاوتی دارند.»

وی افزود: «از نظر من، اجماعی در شورا وجود ندارد، این به معنای آن است که شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری انجام دهد.»

گفتنی است انگلیس روز پنجشنبه به دیگر اعضای شورای امنیت پیوست که با پیشنهاد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص بازگرداندن تحریم‌های ایران مخالفت کرده بودند.

در همین حال کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره فلسطین ایران را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد و مدعی شد همکاری میان امارات و اسرائیل به نفع کل منطقه است. 

پیش از این نیز برایان هوک، نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد توافق هسته‌ای ایران تنها یک تعهد سیاسی بوده و ممانعتی برای واشنگتن در فعال کردن مکانیسم ماشه ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
عبدالله
۱۹:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
و لعنت الله علی القوم الظالمین و بالترامپ لعین! آمین یا رب العالمین
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
خدایا به حق امام حسین شر این امریکا را از سر مردم ایران کم کن
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
تنها راه نجات مملکت از اقتصاد وابسته به نفت برای راحت طلبان بستن شیرهای نفت و روی آوردن به تولید تولید و تولید تا روی پای خودمان بایستیم مانند قدرت نظامی که شدیم!
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
مکانیسم ماشه لاشه ترامپ درب و داغان کرد
ناشناس
۰۵:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
کاخ سفید فعلا فکر خرید و تعویض پوشک برای ترامپه و فرصت کشیدن ماشه رو نداره اخه بیچاره ها اونقدر پوشک تعویض میکنند که دیگه دیوونه شدن
ناشناس
۰۴:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ماشه روهم بکشی هیچ غلطی نکردی .هی ماشه ماشه .
ناشناس
۰۱:۵۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
اگر رئیس شورای امنیت پیش نویس لغو ادامه تحریمهای قبلی شورای امنیت را ندهد که احتمالش زیاد هست و اگر امریکا و یا جمهوری دومنیکن(با توجه به سفر پمپئو به دمنیکن و استقبال گرم مقامات انجا از وی ) یک پیش نویس برای ادامه لغو تمدید های قبلی شورای امنیت علیه ایران بیاورند که احتمالش بسیار زیاد است این پیش نویس توسط امریکا وتو شده و قطع نانه ها دوباره مثل اول بر میگردد و ما به رایطی که در سال ۹۲زداشتیم بازمیگردبم با ابن تفاوت که حالا اسرائیل متحد امارات هست ثیادان ما را بدون هیچ هزینه میکشد عربستان کار با بمب افن و هواپینا را در یمن اموزش دیدند کلیه کشورها تعم تحریم و در اثر تجارت با کشورمان را لمس کردند مثل کره و ...و ما ماندیم و دلار ۲۴ تومانی و مشکل اقتصادی و فساد نجومی مدیران و ...
علی برکت ا...
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
ظریف سیاستمدار عالی شما چه کیفی کردین آمریکا 3 باره بی آبرو شده در کنار سپاهیان غیورمون یکی مثل ظریف لازم داریم برای همیشه
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
پس به زودی تحریم های سازمان ملل بر میگرده ... گویا سازمان ملل هم دیگه نمیتونه جلوی آمریکا رو بگیره
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
امان از کج فهمی