سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش‌از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت:۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان تخصیص یافته که به لحاظ میزان و اعتبار بین ۳۱ استان، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: اعتبارات تخصیص یافته به سیستان و بلوچستان در شورای برنامه ریزی و توسعه این استان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغیه بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.

او بیان کرد: ۴۱۲ میلیارد تومان از ردیف استانی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که تا کنون ۱۸۷ میلیارد تومان آن نقد و بقیه در قالب اسناد خزانه به این استان تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال‌های گذشته سابقه نداشته که اعتبارات ردیف استانی ۷۱ درصد آن تا این موقع از سال تخصیص پیدا کند که این خود نشان دهنده توجه دولت به توسعه این استان است.

او اظهارداشت: ۱۴ میلیاد و ۷۰۰ میلیون تومان از ردیف تکمیل راه‌های روستایی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که ۶ و نیم میلیارد تومان معادل ۷۱ درصد آن تا کنون به این استان تخصیص پیدا کرده است.

عرب افزود: ۶۱۲ میلیارد تومان از محل ردیف قانون استفاده از امکانات کشور (متوازن) سهم سیستان و بلوچستان است که در این زمینه رتبه یک کشور را داریم.

او ادامه داد: ۸۴ و نیم میلیارد تومان از اعتبار ابلاغی از محل قانون استفاده از امکانات کشور به سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قسمت اعتبارات عمرانی بازارچه‌های مرزی سهم این استان بوده که تا کنون ۷۱ درصد آن تخصیص یافته است.

او اظهارداشت:سهم سیستان و بلوچستان در ردیف اعتباری ملی استانی شده ۹۷ میلیارد تومان بوده که ۱۵ میلیارد تومان نقدی و بقیه در قالب اسناد خزانه به این استان تا کنون تخصیص یافته است.

عرب ادامه داد: از محل این ردیف حدود ۱۹ پروژه در حوزه آب و راه سیستان و بلوچستان است که نشان دهنده توجه ویژه دولت به این استان دارد.

او گفت: همچنین از محل ردیف ایجاد زیرساخت‌های توسعه سواحل مکران ۱۸۳ میلیارد تومان ابلاغ شده، ولی سهم سیستان و بلوچستان از این ردیف ۲۷۸ میلیارد تومان بوده که مابه تفاوت آن به وزارتخانه‌هایی که در منطقه مکران پروژه داشتند ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سند توسعه سواحل مکران نیز ابلاغ شده، تصریح کرد: این سند هشت ماده دارد که ماده ۶ آن ۱۲ فعالیت پیشرو در توسعه سواحل مکران را معرفی کرده است.

عرب افزود: این سند بالا دستی منطقه‌ای است که حوزه کرانه و پسکرانه را پوشش می‌دهد و توزیع اعتبارات برای پروژه‌های این حوزه با اتکا به این سند خواهد بود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.