سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت:همزمان با هفته دولت هزار واحد مسکن روستایی در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی  گفت: تامین زیر ساخت‌های توسعه پایدار به عنوان یک راهبرد اساسی در مدیریت استان مطرح است، به نحوی که سرمایه گذاری در حوزه آب، برق، گاز، راه، آموزش، بهداشت و احیای دریاچه ارومیه توانسته شاخص‌های توسعه را جابجا کند.

 رحمانی  افزود: در هفته دولت به عنوان نقطه عطفی در بهره برداری از دستاورد‌های توسعه، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در عمران و زیربنایی و اقتصادی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود ، این رقم در کنار اعتبارات در طول سال و نیز احیای دریاچه ارومیه نقش بسزایی در ایجاد زیر ساخت‌های استان دارد.

رحمانی گفت:شاخص برخورداری از تاسیسات آب شامل روستایی تحت پوشش و سایر روستا‌های دارای آب ۹۹.۳ درصد و شاخص بهره مندی روستایی از آب سالم و بهداشتی ۷۶ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد:به مناسبت هفته دولت هزار واحد مسکن روستایی افتتاح می‌شود که با افتتاح این واحد‌ها تعداد واحد‌های مقام سازی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به ۸۲ هزار و ۴۰۰ واحد می‌رسد که این رقم تا پایان دولت به ۹۶ هزار و ۶۰۰ واحد خواهد رسید.

رحمانی افزود:در این هفته در بخش مسکن روستایی هزار جلد سند روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تحویل می شود که با این تعداد کل اسناد تحویلی به ۲۱۵ هزار جلد خواهد رسید و تا پایان دولت دوازدهم به ۲۲۱ هزار جلد می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از شاخص های جهش یافته در دولت تدبیر و امید سرانه تخت بیمارستانی و بهداشت و درمان است.به نحوی که با اقدامات جهادی شاهد افتتاح بیمارستان و خانه های بهداشت و سلامت در اقصی نقاط مختلف استان هستیم. پروژه های متعددی نیز در دست اجراست که تا پایان کار دولت به بهره برداری می رسد.

این مسئول سه برابر شدن میانگین سرانه ارائه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی به روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، افزایش ۱۱.۲ درصدی خانه های بهداشت ملکی و جدید الاحداث، احداث ۱۸۰ باب خانه بهداشت، افزایش ۹۰ درصدی تعداد پایگاه های سلامت، افزایش ۲۵ درصدی تخت های ویژه بستری، رشد ۶۵ درصدی ارائه خدمات در درمانگاه های دولتی بویژه در شهرستان های محروم، افزایش ۱۶ درصدی ناوگان آمبولانس و توسعه اورژانس از جمله شاخص های ویژه حوزه بهداشت و درمان بشمار می رود.

انتهای پیام/ن م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.