سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۹۹ درصد روستا‌های کردستان برق دارند/ اجرای ۲ هزارو ۲۸۷ پروژه شرکت برق تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت:۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی در کردستان تحت پوشش شبکه سراسری برق قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه درحال حاضر و به دلیل وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و به واسطه کمبود برخی از امکانات لازم، ارائه خدمات شرکت توزیع برق استان با سختی‌ها مواجه بوده است گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جامعه شهری و بیش از ۹۹ درصد جامعه روستایی استان تحت پوشش شبکه توزیع برق هستند و ۶۶۴ هزار مشترک کردستانی نیز از این نعمت برخوردارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: تا پایان امسال نیز ۲ هزارو ۲۸۷ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان در استان کردستان اجرا خواهد شد.

او به اجرای موفق طرح قبض سبز در استان گریزی زد و گفت: با روش پرداخت الکترونیکی قبوض دیگری نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست و مشترکین در بستر طرح قبض سبز به راحتی اقدام به پرداخت قبوض خود می‌کنند.

لهونیان با تاکید بر اینکه از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۳۳۰ کیلومتر شبکه کابل احداث و اصلاح شده که این موضوع یکی از طرح‌های مهم شرکت توزیع برق کردستان است افزود: در سال‌جاری بالغ بر دو هزار و ۷۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در کردستان با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریالی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

او با بیان اینکه سالانه ۷۰ مگاوات برق در استان کردستان مدیریت می‌شود اظهار داشت: طی ۴ الی ۵ ماه اخیر تمام تلاش ما بر این بوده تا با مدیریت لازم از هرگونه خاموشی برقی در سطح استان جلوگیری به عمل آید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد:طی چند سال اخیر بیش از ۱۳ هزار انشعاب برق غیر مجاز در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد ۸ هزار مورد آن به انشعبات غیر دائم تبدیل شده است.

او گفت:به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سال جهش تولید تعداد ۹۰ پروژه در سطح شهرستان‌های تابعه استان کردستان افتتاح می‌گردد.

لهونیان با اشاره به مبلغ اعتبار این پروژه‌ها اذعان داشت: از مجموع پروژه‌های فوق ۱۵ پروژه با اعتبار ۱۰۱ هزار ۱۳۵ میلیون ریال کلنگ زنی می‌گردد و ۷۵ پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر ۲۶۳ هزار و ۸۴۴ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

از مجموع پروژه‌های فوق، تعداد ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۱ هزار و ۷۵۹ میلیون ریال در سطح شهر‌های استان و تعداد ۵۴ پروژه از پروژه‌های فوق با اعتباری بالغ بر۱۸۳ هزار و ۲۲۰ میلیون ریال در سطح روستا‌های استان کردستان کلنگ زنی و یا به بهره برداری می‌رسد.

لهونیان در پایان سخنان خود گفت: افتتاح این پروژه‌ها همزمان با هفته دولت نشان از رشد و توسعه خدمات‌رسانی به مردم و ارائه برقی مطمئن و پایدار به مشترکین برق می‌باشد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صنعت برق ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.