سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار نماینده ولی فقیه در استان فارس با فرماندار شیراز

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز به مناسبت هفته دولت با فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان شیراز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در دیدار با فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان شیراز با تسلیت ایام ماه محرم،گفت: باید در چارچوب‌ های علمی ضوابط بهداشتی را  رعایت کنیم، اما معتقدیم که دست خدای متعال بسته نیست که بگوییم فقط از طریق همین کانال فیزیکی و طبیعی می‌تواند کار کند و این اعتقاد کسانی است که خدا را خوب نمی‌شناسند زیرا خدا می تواند با قدرت خود این بلایا و مشکلات را هر زمان که بخواهد و صلاح بداند از مسیر دیگری رفع می کند و این بنا به مصلحت خدا  است و اینکه اراده او چگونه باشد.

او، بیان کرد: ماه محرم فرصتی است که امام حسین (ع) را واسطه قرار دهیم و از خدا بخواهیم رحمی به ملت‌های جهان و ملت مظلوم ایران کند و می‌بینید همین ماسک زدن چقدر دشوار است و نفس کشیدن هم سنگین شده ، اما چاره چیست باید صبر کرد،  توسلات را این روز‌ها از دست ندهید زیرا ما با عشق به امام حسین (ع) بزرگ شده ایم و در این  لحظات باید برای همه امت اسلامی و ملل مظلوم جهان و همه استان‌هایی که گرفتار بیماری کرونا شده اند دعا کنیم که خدا این بار سنگین را از دوش همه مردم بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:  به روح پاک شهیدان رجایی و باهنر که  هفته دولت به واسطه خون مقدس آن‌ها نام گذاری شده دورود می فرستیم و این شوخی نیست و اگر ملت ما پای حرف‌هایی که زده استوار ایستاده  و رنج‌ها را تحمل می کند به خاطر این است که هنوز یاد آن بزرگان را در ذهن دارد و نمی‌تواند نسبت به آن همه ایثار، گذشت و فداکاری آنان بی تفاوت باشد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر سه نکته به فرماندار و مدیران استانی، ادامه داد: مسئله اول موضوع شکرگذاری بوده که ما در جامعه خود همه قبول داریم  باید روحیه شکرگذاری را ترویج دهیم  و دولت‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روی کار می‌آیند ممکن است در یک رقابت سیاسی داخلی هر کدام از جناح و جریانی باشند و جریان دیگری به نظرشان برسد که میدان داری نمی‌کند که مدیریت جامعه ما در قانون اساسی به همین شکل است و رای مردم باید حرف آخر باشد که اکثریت و اقلیت  مردم بتوانند نگاه خود را در بازه زمانی چند ساله‌ای درباره چگونگی اداره کشور و حاکمیت القا کنند.

او، افزود: در موضوع شکل های مختلف حکومت که در عالم داریم این مدل بهترین است و چون فارابی فیلسوف فرهنگ که انواع حکومت‌ها را تحلیل کرده، این مدل را دومی قرار داده و اولین حکومت که مدینه فاضله فارابی است منطبق می‌شود با  نظام آرمانی ما در زمان ظهور که فراتر از چیزی است که ما در زمان حال هستیم.

دژکام اضافه کرد: فارابی در قله فیلسوفان اسلامی در باب انواع حکومت گفته است که این نوع حکومتی که بر مبنای آرای اکثریت از آن شکل می‌گیرد و مردم آزادانه نگاه خود را مطرح می‌کنند جزء برترین نوع حکومت ها است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مردم  انتخاب می‌کنند تا یک دولت سر کار بیاید و چون رقابت وجود دارد و رقبا گاهی مراقب نیستند و به نوعی طرف مقابل را نقد می کنند که به کلی پیش چشم مردم تخریب شود، اظهار کرد: این کار اشتباه است، چون اگر در میدان رقابت سیاسی هستیم باید رقیب داشته باشیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: تخریب کردن طرف مقابل برای جامعه ضرری ایجاد کرده که خیلی‌ها متوجه آن نیستند چراکه پشت سر هر دولتی، تایید کلی و کلان نظام است و نظام نیز از این بابت ضربه می‌خورد و ناسپاسی نسبت به نظام اسلامی در جامعه رواج پیدا می کند که اگر کسی مرتکب شود  این بدترین گناه است.

او، تصریح کرد: همه کسانی که در عرصه سیاست هستند باید به این موضوع توجه داشته باشند که ضمن اینکه رقابت داریم و در رقابت چالش به وجود می‌آید، اما نباید طوری رفتار کرد که در آخر نظام لطمه بخورد و مردم خیال کنند چیزی نصیب آن‌ها نشده و نظام اسلامی با همین چند جریان سیاسی که امروز قدرتمند هستند چیزی بوده که از بزرگترین نعمت‌های بزرگ خدا به ملت ایران است.

دژکام ادامه داد: دولت در نوک جبهه کار سیاسی است و در هفته دولت به همه سیاست مداران عرض می کنم که مواظب باشند  گاهی وقت‌ها حرف‌ها متناقض است و به وعده‌ها عمل نمی‌شود که صحنه قشنگی نیست، چون اخلاق دارد به فراموشی سپرده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: یکی از مسائلی که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم  مسئله شکرگذاری است که ایران در یک برهه زمانی ۴۰ ساله و در یک جهت خاص  ویژه پیدا کرده است و نباید ناشکری کنیم.

امام جمعه شیراز، تاکید کرد: در قدیم و در زمان طاغوت دولت ما نوکر غرب بوده که به عنوان ژاندارم منطقه به ما نگاه می‌کردند، اما امروز قدرت بلامنازع منطقه شده ایم و این قدرت بلامنازع منطقه بودن خرج دارد و باید خرج دهیم، ولی اصلش یک موقعیت ویژه و ارزشمند برای ما است که همه جریان‌های سیاسی باید این مسئله را به طرفداران خود بگویند و بخواهند که شکرگذاری رخ دهد همان طور که خدا در قرآن می‌فرماید  لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ .

انتهای پیام/ت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.