سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار در کشور

اجرای روش نوین کابل کشی فشار قوی برق در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: برای اولین بار در کشور روش کابل کشی اچ دی دی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا ریاحی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: برای اولین بار در کشور روش کابل کشی اچ دی دی در حال انجام است که این طرح منجر به فوق توزیع برق، بدون نیاز به ایجاد ترافیک شهری و حفر کانال خواهد شد و پس از اتمام عمر، کانال بدون نیاز به حفر قابل تعویض خواهد بود.

او با اشاره به سهم هشت درصدی خراسان رضوی از تامین برق کل کشور، افزود: در زمینه فناوری و تکنولوژی ما امروز به سطح خوداتکایی رسیده‌ایم که در مقایسه با کشور‌های منطقه اطراف در سطح استاندارد جهانی قرار داریم.

بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: برای اولین بار در کشور برای غلبه بر این مشکلات ساخت پست‌های طبقاتی و فشرده را در میدان جانباز اجرا خواهیم کرد.

ریاحی بیان کرد: از لحاظ اندازه شبکه، ما پانزدهمین سطح تولید را بین کشور‌ها داریم همچنین شبکه خراسان به لحاظ امنیت فنی رتبه اول را داراست.

او به رشد ۷ درصدی مصرف برق در سال اشاره و تصریح کرد: شیب رشد سالیانه ۷ درصد مصرف برق در مقایسه با متوسط جهانی رقم بسیار بالایی است و بسیاری کشور‌ها توان تطبیق زیرساخت‌های خود را با این رشد ندارند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان تاکید کرد: در هفته دولت سه طرح به ارزش ۱۴.۶ میلیارد تومان آماده افتتاح است که پست‌های خواجه ربیع، ابوطالب و ترشیز هرکدام به ارزش ۳.۲، ۷.۴ و ۴ میلیارد تومان از جمله این پروژه هاست. 

ریاحی اظهار کرد: برای رفع مشکلات خطوط انتقال فشار قوی و محدودیت‌های حریم این خطوط، برای اولین بار در کشور تونل‌های انرژی در عمق ۱۲ متری و به طول ۲۶ کیلومتر ساخته شده و ۵۴ کیلومتر تا سال ۱۴۲۰ به مدار اضافه می‌شود.


انتهای پیام//م. ب



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.