سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست حزب جمهوری‌خواه، آخرین فرصت ترامپ برای فرار از شکست در انتخابات

رئیس‌جمهور آمریکا برای بهبود شرایط خود در نظرسنجی‌ها، در نشست انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه به دنبال جلب حمایت حداکثری هم‌حزبی‌هایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ که در کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اقبال خود در سوم نوامبر را از دست رفته می‌بیند، در تلاش است تا از نشست آتی انتخاباتی جمهوری‌خواهان برای جبران عقب‌ماندگی خود نسبت به رقیب دموکراتش بهره ببرد.

بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، رئیس جمهور آمریکا گفته است که در نشست انتخاباتی حزب متبوعش برنامه ویژه‌ای برای ارتقا جایگاه خود در نظرسنجی‌های عمومی دارد. ترامپ که در سال سرنوشت ساز انتخاباتی در مواجهه با چند بحران اساسی از جمله شیوع کرونا و اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا ناکارآمدی غیر قابل اغماضی را در کارنامه ریاست جمهوری خود به ثبت رساند، در آستانه انتخابات سوم نوامبر محبوبیت خود را حتی در میان هم‌حزبی‌هایش از دست رفته می‌بیند.

با این اوصاف، ترامپ نشست انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه را به مثابه یکی از آخرین فرصت‌ها برای بهبود جایگاه از دست رفته خود در نظرسنجی‌ها و فرار از شکست احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری می‌بیند. رئیس جمهور آمریکا تنها راه دستیابی به این مهم را از کانال جذب حمایت حداکثری جمهوری‌خواهان میسر می‌داند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رقابتی‌ترین انتخابات در دو دهه گذشته آمریکاست. در این انتخابات نامزد دموکرات‌ها نقاط ضعف کارنامه ترامپ را بهترین فرصت برای جلب رای دانسته و در ماه‌های اخیر حساب ویژه‌ای روی عملکرد ناموفق ترامپ باز کرده است.

اوضاع انتخاباتی برای ترامپ به حدی وخیم است که به تازگی گروهی متشکل از ۷۳ چهره برجسته سیاسی، امنیتی و نظامی حزب جمهوری‌خواه طی بیانیه‌ای حمایت علنی خود از جو بایدن را اعلام کردند. بنابر گزارش نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال، بیش از ۷۰ مقام سابق امنیت ملی حزب جمهوری‌خواه از جمله روسای سابق سازمان سیا و پلیس فدرال آمریکا، به تایید جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ روی آورده‌اند. آن‌ها با تنظیم نامه‌ای علیه رئیس جمهور فعلی آمریکا او را فردی فاسد و نامناسب برای خدمت در کاخ سفید عنوان کردند.

نشست حزب جمهوری‌خواه قرار است به صورت مجازی برگزار شود و در آن ترامپ از کاخ سفید با هم حزبی‌های خود سخن خواهد گفت. هر چند ترامپ از مجازی برگزار شدن این رویداد خرسند نیست، زیرا او قدرت خود را در میان هوادارانش می‌بیند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.