نماینده ایالت میشیگان اعلام کرد دولت دونالد ترامپ با هدف قرار دادن خدمات پستی در آمریکا، تلاش می‌کند مانع رای دادن مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، رشیده طلیب، نماینده دموکرات ایالات میشیگان آمریکا معتقد است دولت فعلی با هدف قرار دادن خدمات پستی، در تلاش برای خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر است.

رشیده طلیب با انتقاد از مخالفت‌های گسترده دولت دونالد ترامپ با برگزاری انتخابات به صورت پستی اعلام کرد این دولت در حال انجام یک اقدام استبدادی برای خرابکاری در انتخابات از طریق دستکاری خدمات پستی است، تا بدین وسیله جلوی رای ما را بگیرد. ما درگیر بحران همه‌گیری جهانی هستیم و سرویس خدمات پستی ما زیر آماج حملات دولت است.

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا تاکید کرد ما باید به این اقدامات پایان دهیم.

طلیب خطاب به کاخ سفید اعلام کرد: دست از سر سرویس خدمات پستی آمریکا بردار.

ترامپ بار‌ها در برابر رای گیری از طریق پست موضع گیری کرده و آن را روشی برای تقلب در انتخابات عنوان کرده است. این در حالی است که بسیاری از دموکرات‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا موضوع رای گیری از طریق پست را مناسب عنوان کرده اند. برخی هدف قرار دادن رای‌گیری پستی از سوی ترامپ را به تلاش او برای ایجاد بی اعتمادی عمومی نسبت به سیستم انتخاباتی تعبیر می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا بعد از قطع بودجه خدمات پستی اعتراف کرد به علت مسائل سیاسی مخالف تامین بودجه ۲۵ میلیارد دلاری ادارات پست این کشور است.

او تایید کرد که با تامین بودجه ادارات پست این کشور و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شکل پستی مخالف است، زیرا معتقد است این شیوه به نفع دموکرات‌ها خواهد بود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در این کشور، احتمال دارد برای جلوگیری از ازدحام مردم در مراکز اخذ رای، امکان رای‌گیری پستی مهیا شود. با این وجود، ترامپ بار‌ها تاکید کرده است که این گونه رای‌گیری می‌تواند باعث افزایش امکان تقلب در انتخابات شود. برخی بر این باورند ترامپ از هم‌اکنون در حال زمینه‌چینی برای نپذیرفتن شکست احتمالی خود در انتخابات پیش‌رو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار