سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروزرسانی و تجهیز کلیه دستگاه‌های آسیابانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه یکی از مزیت‌ها و افتخارات صنعت آردسازی در کرمانشاه را بروزرسانی و تجهیز کلیه دستگاه‌های آسیابانی به آخرین فناوری روز دنیا دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه یکی از مزیت‌ها و افتخارات صنعت آردسازی در کرمانشاه را بروزرسانی و تجهیز کلیه دستگاه‌های آسیابانی به آخرین فناوری روز دنیا دانست و گفت : این مجموعه اقدامات در کنار افتتاح یک آزمایشگاه مجهز در زمینه صنعت آرد و نان با سرمایه گذاری بخش خصوصی، موجب معرفی برند‌های تولید آرد استان در کل کشور شده به گونه‌ای که در کنار حمل گندم به ۱۳ استان کشور از مبدا کرمانشاه، واحد‌های خبازی نیمه یارانه‌ای چندین استان کشور نیز تمایل به خرید آرد از کارخانه‌های تولید آرد استان را دارند.

او گفت : باتوجه به برنامه بلندمدت دولت در حمایت از تولید دانه‌های روغنی از سال ۱۳۹۵ مسئولیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا و آفتابگردان نیز بر عهده مجموعه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران قرار گرفت.

او افزود: در سال زراعی جاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان موفق به خرید تضمینی بیش از چهار هزار و ۸۲۲ تن دانه روغنی کلزا با قیمت مصوب چهار هزار و ۶۶۲ تومان شده و به تنها کارخانه فرآوری دانه‌های روغنی استان برای استحصال روغن خوراکی حمل شده است.

او یکی دیگر از مهمترین وظایف اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه را ذخیره سازی و توزیع کالا‌های اساسی از جمله برنج و شکر اعلام کرد.

او ادامه داد: در چند سال اخیر بویژه در جریان تحریم‌های ظالمانه غرب و نیز تلاطمات شدید بازار ارز یکی از سیاست‌های دولت ذخیره سازی کالا‌های اساسی از قبیل برنج و شکر سفید و توزیع به موقع این کالا‌ها در جامعه به منظور متعادل سازی قیمت‌ها در بازار است.

ارویسی ادامه داد: اداره کل غله و خدمات بازرگای استان کرمانشاه همه ساله با بهره مندی از ظرفیت مناسب انبار‌های استاندارد، اقدام به ذخیره سازی این اقلام و توزیع آن با نظر ستاد تنظیم بازار استان کرده به گونه‌ای که در سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن برنج و چهار هزار و ۵۰۰ تن شکر از طریق فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف ادارات توزیع شده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.