سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبرداد:

۳۰ هزار خیر در سامانه طرح آجر به آجر ثبت نام کرده‌اند

رخشانی مهر گفت: تعداد خیرین ثبت شده در سامانه طرح آجر به آجر حدود ۳۰ هزار نفر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همزمان با نخستین روز از هفته دولت در مراسم آغاز عملیات ساخت دو مدرسه در روستای چاهشک طرقبه خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه سرانه فضای آموزشی ۱۰ استان کشور زیر میانگین سرانه کشوری است پویش "آجر به آجر" با دعوت از یکایک شهروندان برای مشارکت در مدرسه‌سازی حتی به اندازه یک آجر، طراحی شده است.

او با اشاره به اینکه تعداد خیرین ثبت شده در سامانه طرح آجر به آجر حدود ۳۰ هزار نفر بوده اما ظرفیت کشور بیشتر از این است، افزود: در این طرح زمینه مشارکت افراد خیّر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده است و در قالب آن آحاد جامعه با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای حتی با اهدای هزینه خرید یک آجر می‌توانند در امر مدرسه‌سازی سهیم شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در سال ۹۸ بیش از ۱۵میلیارد ریال در پروژه‌های نیکوکارانه تعهد داشتیم که دولت هم معادل همین مبلغ را تعهد کرد و حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ تخصیص داده شد و مابه التفاوت آن هم در اوایل سال ۹۹ توسط دولت تامین شد.
بیشتربخوانید


رخشانی مهر بیان کرد: امسال نیز در قانون بودجه حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های مشارکتی پیش‌بینی شده است که بخشی از آن تخصیص یافته است و قول تامین مابقی را نیز داده اند.

جاسم حسین‌پور مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: در این مراسم، کلنگ یک دبستان ۱۲ کلاسه به زیربنای هزار و ۸۰۰ مترمربع به زمین زده شد که مخارج ساخت آن را خیّر ایرانی مقیم آمریکا دکتر فرخ آقایی تقبل کرده است.

او افزود: یک باب آموزشگاه ۶ کلاسه نیز به زیربنای هزار مترمربع توسط حجت الاسلام حاج سید حسین حسینی حاجی راه اندازی خواهد شد.

 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.