رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در مجموع ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور داریم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهرالله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ویدئو کنفرانس خبری  گفت: در مجموع ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور داریم که ۲۶ هزار کلاس درس نیمه تمام از محل اعتبارات دولتی و ۱۴ هزار کلاس درس نیمه تمام هم از محل اعتبارات خیران است.

او نشستی خبری با اصحاب رسانه افزود: جمع‌آوری مدارس خشتی از برنامه‌های ما است که اعتبار مورد نیاز برای جمع‌آوری ۲۰۰ میلیارد تومان بود که این اعتبار تخصیص داده و کلاس‌ها جمع‌آوری شده است، جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از دیگر اهداف ما در سال قبل بود که اکنون در هیچ مدرسه‌ای که علمک گاز داشته باشد بخاری نفتی وجود ندارد.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: پارسال اتفاقات خوبی در حوزه خیرین افتاد، در طی سال ۹۹ اعتبار مصوب ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های مشارکتی در اختیار داریم. این ردیف پروژه‌های مشارکتی نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۶ برابری داشته است.

رخشانی مهر بیان کرد:  کرونا بر پروژه‌های مدرسه‌سازی اثری نداشته است، معمولاً پروژه‌ها از نیمه اسفند تعطیل می‌شود و تا انتهای فروردین فعالیتی نداریم، لذا ما از برنامه زمان‌بندی عقب نیستیم و در اکثر استان‌های کشور روند اجرای پروژه‌ها آغاز شده است، اولویت ما در این سال‌ها توجه به مناطق محروم بوده و با این موضوع خوب برخورد شده و مدارس خوبی هم در حاشیه شهر‌های بزرگ ساخته شده است.

او با تاکید بر اینکه در حاشیه شهر مشهد پروژه حیات طیبه که یکی از پروژه‌های مدرسه‌سازی کشور است در این مکان اجرا شده است،تصریح کرد: سعی کردیم در این ایام به حاشیه شهر‌ها هم توجه کنیم، ۲۰ درصد مدارس خشتی در استان سیستان و بلوچستان هستند یعنی بیش از ۲۰۰ کلاس درس را جمع‌آوری کردیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد:در سال ۹۸ حدود ۱۴ هزار کلاس درس تحویل دادیم که سهم خراسان رضوی ۱۳۶۴ کلاس بود و برای سال ۹۹ در صورت تخصیص اعتبار هم برنامه ما همین است.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: در مجموع ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور داریم که ۲۶ هزار کلاس درس نیمه تمام از محل اعتبارات دولتی و ۱۴ هزار کلاس درس نیمه تمام هم از محل اعتبارات خیرین است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.