سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پروژه شهر سالم در شهر جدید سهند

فرماندار اسکو از اجرای پروژه شهر سالم در شهر جدید سهند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بابک رضی منش  فرماندار اسکو  در جلسه ارزیابی اولیه پروژه شهر سالم سهند که با حضور، مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مدیرکل توسعه شبکه بهداشت این وزارت برگزار شدگفت: رویکرد مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهر ایمن سهند با اولویت توسعه اجتماعی با اجرای پروژه شهر سالم با عزم و اراده جدی پیگیری می‌شود.

او افزود: آهنگ توسعه در شهر ایمن سهند با دیگر شهر‌های جدید کشور به دلیل اجرای پروژه شهر سالم، تفاوت‌های اساسی و بنیادین داشته و تعریف رویکرد گردشگری این شهر را از یک شهر خوابگاهی به یک شهر زنده و پویا سوق خواهد داد، امیدواریم که با تداوم این رویکرد شاهد شهری با شاخصه‌های شهر کارآمد باشیم.

او  خاطرنشان کرد: عدم جذابیت برای سکونت و مشکل جذب جمعیت در این شهر‌ها یکی از مشکلات شهر‌های جدید بوده و خوشبختانه با تغییر رویکرد و اجرای پروژه جامع ایمن و مروج سلامت و همچنین اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی در این شهر، سهند تا پایان ۱۴۰۰ به افق جمعیتی خود دست پیدا می‌کند، افتتاح آزاد راه «تبریز-سهند» جذابیت و اقبال برای سکونت را در شهر سهند دو چندان می‌کند.

فرمانداراسکو گفت: تا کنون تعداد ۵۰ جلسه با هدف برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی و اجرای مداخلات و همچنین ۸۰ عنوان مداخله در حوزه‌های مختلف با مشارکت ۱۲ دستگاه اجرایی توسط کمیته‌های تخصصی پروژه شهر سالم انجام شده است و در طول حدود ۳.۵ سال از زمان شروع پروژه مذکور ۱۹۰ میلیارد ریال برای اهداف این پروژه ارزشمند هزینه شده است.

رضی منش افزود: همکاری‌های تنگاتنگ و صمیمانه سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های دانش آموزی و دانشجویی، خانه مشارکت مردمی و نماینده گروه‌های مردمی، نقطه قوت این پروژه بوده و برای بقا و پایداری و نهادینه شدن نیازمند ظرفیت نهاد‌های مردمی است، تا کنون نزدیک به ۷۰ کارشناس زبده در بخش‌های مختلف با این پروژه همکاری داشته‌اند.

او اذعان کرد: از زمان ابلاغ پروژه از سال ۹۵ شاهد ارتقای شاخص مربوط به زیرساخت‌ها، شاخص بهداشت محیط، بهداشت روان و شاخص‌های اجتماعی و آموزشی هستیم و افزایش مراکز جامع سلامت، تعداد مطب‌های خصوصی، تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی، پایگاه آتش نشانی، فضای سبز و تصفیه خانه‌ها از جمله این شاخص‌ها است.

او با اشاره به اینکه برای رسیدن به ۱۰۰ شاخص شهر سالم اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای در شهر سهند انجام شده است افزود: کمپین‌های کاهش مصرف نمک، روغن، قند و شکر و همچنین کمپین مصرف شیر و لبنیات، کمپین افزایش فعالیت فیزیکی و کمپین کنترل خشم و پرخاشگری از جمله برنامه‌ها در راستای اصلاح سبک زندگی در جامعه و خانواده، اجرای طرح فرهنگی، گل به جای سیگار، برنامه مدرسه آگاه، طرح اورژانس یار از جمله این اقدامات در این حوزه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.