سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال آب به قروه اجرایی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از پیگیری‌ها برای تسریع در انتقال آب به قروه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در نشست شورای اداری شهرستان قروه که با حضور نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس برگزار شد، گفت: امروز اقتصادی که بیمار است در شرایط خطر نیازمند مراقبت بیشتر است و همین شرایط بود که امسال به نام جهش تولید نامگذاری شد.

به گفته او در شرایط سخت است که همه در حال فعالیت و کار هستند و باید دانست که هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست، اما می‌بینیم که تولید می‌شود و این را باید مدیریت کرد.

جعفری با بیان این مه پروژه‌های قابل افتتاح در استان را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم، افزود: در کل استان تعداد پروژه‌های اقتصادی قابل افتتاح ۳۸۴ طرح با ۴۱۷ میلیارد تومان است که از این تعداد ۱۲ پروژه شاخص با اعتبار ۹۱۰ میلیارد تومان وجود دارند که به بهره برداری رسیده‌اند، اما دنبال این هستیم که با حضور وزرا افتتاح شوند.

او به بهره برداری از ۷ پروژه بزرگ تا آخر سال جاری به مبلغ ۶۱۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت که در کنار پروژه‌های اقتصادی به میزان ۴۱۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

جعفری اجرای زنجیره فولاد و راه آهن با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در کنار تأکید برای پروژه انتقال آب را از پروژه‌های شاخص استان دانست.

اوگفت: برای پروژه انتقال آب به قروه ۱۰۰ هزار هکتار تخصیص یافته که نیازمند تأمین بودجه است و باید در این زمینه اقدام اساسی صورت گیرد.

جعفری در ادامه به مشکلات حوزه کسب و کار اشاره کرد و گفت: در رابطه با بحث مدیریت کسب و کار مسایلی هست که در قالب بهبود دید کسب و کار در نشست‌های مختلف مدنظر قرار داده‌ایم.

او با بیان اینکه در رابطه با مجوز‌ها با توجه به شروع سامانه پنجره واحد پیگیر هستیم که جواب هر استعلام حداقل در ۷ روز داده شود گفت: برای اینکه بتوان شفاف سازی را بهتر انجام داد و سیستم اداری سلامت باشد و مردم اعتماد کنند نیاز است این مدت زمان کاهش یابد.

به گفته او در تأمین منابع مالی یکی از اولویت‌ها مربوط به بانک هاست و عملکرد بانک‌ها در این زمینه به طور دقیق رصد می‌شود.

جعفری بیان کرد: کردستان یک استان کشاورزی است و طرح‌های پیشران صنعتی ارائه شده بیشتر در حوزه صنایع تبدیلی و انبار برای نگهداری محصول است.

او به تاب آوری در حوزه تولید اشاره داشت و تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود از کرونا گرفته تا تحریم‌ها تلاش ما بر این است که تولید را به تاب آوری برسانیم و تقویت کنیم.

جعفری گفت: شرایط بازار نامناسب بوده و بازاری تحت فشار است و تقاضا بسیار کم شده و ما برای تقویت بازار و تقویت تقاضا همزمان در حال کار هستیم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.