سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش بارش‌های تابستانه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:بارش‌های رگباری و تندباد‌های موقت از بعدازظهر امروز یکشنبه با تقویت سامانه مونسون هند مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی این استان را فرا می‌گیرد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: اثر مخاطره آمیز بارش‌های پیش رو سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، احتمال خسارت در پی وزش تندباد‌های شدید است.

او  افزود: با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی و مخاطرات ناشی از آن توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و اتراق در حاشیه آن‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته نیز بارش‌های همرفتی بخش‌هایی از مناطق استان را فرا گرفت به طوریکه از چهار ایستگاه شامل «کجدر» سرباز ۱۱، «هلنچکان» قصرقند پنج، «شیبان دامن» ایرانشهر چهار و شهر قصرقند سه میلی‌متر بارش گزارش شد.

او  ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود فعالیت سامانه مونسون حداقل تا پنجشنبه پیش رو در جنوب و ارتفاعات مرکزی استان ادامه داشته باشد.

حیدری از شدت گرفتن وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان خبرداد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از سه‌شنبه پیش رو وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان شدت گیرد به طوریکه در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا شود.

او خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.