سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلسفه قیام امام حسین(ع)، امر به معروف است

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه هفته امر به معروف ونهی از منکر مصادف با هفته اول ماه محرم است، گفت: منظور از این امر، یادآوری فلسفه قیام امام حسین (ع) یعنی امر به معروف ونهی از منکر بوده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار مطهری، دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان کرمان صبح امروز درجمع خبرنگاران در خصوص گرامی داشت هفته احیای امر به معروف ونهی از منکر ضمن تسلیت ایام ماه محرم، گفت: برپاداشتن امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات جامعه اسلامی است وبنا به تعبیر مقام معظم رهبری، عمل به فریضه امر به معروف، تضمین کننده حیات و حکومت صالحان است.

سردار مطهری با بیان اینکه برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال با شعار نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی برگزار می‌شود، افزود: باید از این ایام به بهترین شکل در این خصوص استفاده شود، زیرا امر به معروف و نهی از منکر نیاز اصلی جامعه است.

او با اشاره به اینکه براساس قانون دعوت به خیر و امر به معرف و نهی از منکر وظیفه همگانی بوده است، گفت: از وظایف ستاد امر به معروف ونهی از منکر هدایت، حمایت ونظارت است که در امر اجرای آن همکاری سایرین را می‌طلبد و بایستی مردم نسبت به هم و نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم این وظیفه خطیر را به مرحله عمل برسانند.

سردار مطهری تصریح کرد: اسلام نسبت به پیروان خودش توصیه دارد که در برابر جامعه، خود را متعهد بدانند واز طرفی دیگر، که اصل قیام و نهضت عاشورا هم در همین راستا بوده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر استان کرمان، تصریح کرد: برنامه‌های زیادی در هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر پیش بینی شده که از جمله شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به تجلیل از خانواده شهدای سلامت و مدافعان سلامت، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری از طریق فضای مجازی، تجلیل از شورا‌های فعال امر به معروف و نهی از منکر، اشاره کرد.

او بیان کرد: مسابقه کتابخوانی بی تفاوت نباشیم با محوریت کتابچه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از ۵ تا پایان شهریورماه جاری نیز در استان کرمان برگزار می‌شود.

سردار مطهری با اشاره به اینکه امسال در هفته احیای امر به معروف در استان کرمان برنامه‌های متفاوتی داریم، گفت: همه این اقدامات برای این است که نسبت به این فرضیه مهم بی‌تفاوت نباشیم، نسبت به بدی‌ها تذکر داده، خوبی‌ها را تشویق کنیم تا با رعایت آن جامعه‌ای با نشاط، سالم و انقلابی داشته باشیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه مهمترین هدف ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر جان بخشی به این فرضیه مهم الهی در جامعه است، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا مردم را از طریق فعالیت‌های رسانه‌ای ترغیب کرده که مردم نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نبوده و مطالبه‌گری داشته باشند.

سردار مطهری با اشاره به اینکه هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر از ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور ادامه دارد، تصریح کرد: تلاش این است در برنامه‌های این هفته مردم نسبت به حقوق خود آگاه شده و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بدانند.

او بیان کرد: ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عهده نماینده، ولی فقیه در استان است و معاونت‌های اجتماعی، آموزش و تحقیقات و فرهنگ، دولت و مردم، قضائی و نظامی در زیرمجموعه ستاد فعالیت می‌کنند.

سردارمطهری با بیان اینکه امسال کشور و استان کرمان با بیماری منحوس ویروس کرونا درگیر شده است، افزود: شیوع این بیماری برنامه‌های این هفته را تحت تاثیر خود قرار داده و امسال برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.