سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پذیرش روزانه ۱۲۰ کرونایی در بیمارستان‌های فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روزانه حدود ۱۲۰ بیمار دارای علامت یا مشکوک ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مرجع استان فارس بستری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت روز پزشک، گفت: وضعیت استان فارس به لحاظ تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و فوت شدگان، در وضعیت هشدار قرار دارد و بهبود این وضعیت در گرو همراهی و مشارکت گروه‌های مختلف مردم است.

او با بیان اینکه هنوز موج دوم بیماری را پشت سر نگذاشته‌ایم، بیان کرد: با توجه به اینکه شیراز یکی از قطب‌های کشور در حوزه درمان به شمار می‌رود و براساس مطالعات انجام شده در شیراز، بالغ بر ۲۸ درصد از کل بیماران مبتلا به کووید۱۹ بستری در بیمارستان‌های مرجع این شهر، غیر بومی هستند.

اکبری اضافه کرد: بیماران غیربومی پذیرش و بستری شده از ابتدای شیوع کروناویروس در بیمارستان‌های مرجع شیراز، شهروندانی از استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند.

او یادآور شد: شمار بیماران مبتلا به کووید۱۹ بستری در بیمارستان‌های شیراز که پس از بهبودی، ترخیص می‌شوند، حدود ۱۲۰ بیمار است که با تعداد بیماران پذیرش شده، برابر می‌کند و این نشان دهنده کمبود ظرفیت خالی است.

اکبری میانگین روزهای بستری برای بیماران مبتلا به کروناویروس را ۴ روز و میانگین روزهای بستری بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه را ۷ روز اعلام و خاطرنشان کرد: در موج دوم شیوع کروناویروس شاهد شدت علائم بالینی مبتلایان و افزایش تعداد بیماران بدحال بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.