سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ضربتی واکسیناسیون بیماری هاری در بم

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بم از اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون رایگان علیه بیماری هاری در جمعیت سگ‌های گله و نگهبان شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسعود اسدی پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بم گفت: طرح ضربتی واکسیناسیون رایگان علیه بیماری هاری در جمعیت سگ‌های گله و نگهبان شهرستان بم اجرا می شود .

او در توصیف بیماری هاری افزود: بیماری هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و حیوان است که دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و در صورت ابتلای انسان یا حیوان به این بیماری و رسیدگی نکردن به موقع منجر به مرگ حتمی خواهد شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان بم در ادامه بیان داشت: این بیماری در انسان و دام درمان ندارد و تنها راه کنترل آن انجام اقدامات پیشگیرانه است که از مهمترین راه‌های کنترل بیماری هاری واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار است و اتلاف سگ‌های ولگرد و آموزش در این خصوص در قدم‌های بعدی قرار دارد.

اسدی پور تصریح کرد: دامپزشکی بم هر ساله با هدف پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و حیوان، واکسیناسیون دام‌ها از جمله واکسینه کردن رایگان سگ ها‌ی گله و نگهبان علیه بیماری هاری را در برنامه دارد.

اوهمچنین از انجام واکسیناسیون بیش از ۷۰۰ قلاده سگ از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: در تمام مناطق شهرستان بم سگ‌های صاحب دار که عمدتا سگ‌های نگهبان و سگ گله هستند بصورت رایگان علیه بیماری هاری واکسینه می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی بم تاکید کرد: به شهرداری، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها توصیه می‌کنیم که به این نکته توجه کنند که حیوانات ولگرد مخزن بیماری‌های مختلف تهدید کننده سلامت انسان و حیوان هستند.

این مقام مسئول در پایان از همشهریان خواست به منظور جلوگیری از ابتلای به بیماری هاری نسبت به واکسیناسیون سگ‌های نگهبان، خانگی و گله اقدام کنند و از نزدیک شدن به گوشت خواران اهلی بدون صاحب و نیز گوشتخواران وحشی مثل روباه خودداری کنند و در صورت برخورد اقدامات اولیه شامل شستشوی مداوم ناحیه گزش با آب و صابون و مراجعه سریع به مراکز بهداشتی و درمانی را انجام دهند.

انتهای پیام /ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.