رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک نسبت به شیوع بیماری هاری هشدار داد و گفت: مایه‌کوبی سگ‌ها علیه بیماری هاری باید هر سال انجام شود.

مجیدی اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: به علت سرمای شدید طی روزهای اخیر در شهرستان و نزدیک شدن سگ های بدون صاحب، روباه، گرگ و شغال و... به روستاها جهت تهیه غذا و با توجه به مخزن یا ناقل بودن این حیوانات از نظر بیماری هاری خطر شیوع این بیماری به شدت افزایش می یابد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال بیش از یک‌هزار و سیصد قلاده سگ در این شهرستان نسبت به بیماری هاری واکسینه شده اند افزود: مایه‌کوبی سگ‌ها علیه بیماری هاری باید هر سال انجام شود و این مهم امسال با کمک بخش خصوصی صورت گرفته است.

اسدی تصریح کرد: هاری یکی از خطرناک‌ترین بیماریی‌های مشترک بین انسان و حیوان به شمار می‌رود که بهترین راه کنترل و پیشگیری از آن، واکسینه‌کردن سگ‌های خانگی و گله است.

اسدی در پایان ضمن اشاره به اینکه دامداران جهت جلوگیری از ورود حیوانات مهاجم به دامداری نسبت به حصارکشی مناسب جایگاه دام اقدام کنند؛از دامداران خواست در صورت مشاهده رفتارهای غیرعادی و غیرمعمول سگهای خود، از جمله حمله به انسان و دام‌ها ، ترس از نور و آب و فلجی مراتب را به شبکه دامپزشکی اعلام کنند، تا احتمال وجود بیماری هاری در دام‌ بررسی شود.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار