سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت مدرسه ۲۴ کلاسه خیر ساز در کرمان

طی مراسمی با حضور استاندار کرمان و سفیر کشور افغانستان ساخت مدرسه ۲۴ کلاسه خیر ساز در روستای شرف آباد از توابع شهر کرمان آغاز شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد جواد فدایی استاندار کرمان در آیین کلنگ زنی  مدرسه خیر ساز در شرف آباد شهر کرمان گفت: ۴۰ درصد از هزینه‌های جاری آموزش و پرورش استان در سال ۹۸   به همت خیران پرداخت شده است.

او از رشد سه برابری جذب مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و افزود: حضور خیران در فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش استان چشمگیر و بی نظیر است.

فدایی با اشاره به تحصیل بیش از ۳۴ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان عنوان کرد: نباید هیچ تفاوتی بین دانش آموزان افغانستانی و دانش آموزان ایرانی وجود داشته باشد.

استاندار کرمان از افتتاح و بهره برداری از یک هزار کلاس درس تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

بر پایه این گزارش عملیات ساخت اولین مدرسه از ۱۲۰مدرسه اتاق بازرگانی و یک موسسه خیریه  بر اساس تفاهم نامه با زیر بنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

احمد اسکندری نسب در آیین کلنگ زنی اولین مدرسه از ۱۲۰ مدرسه اتاق بازرگانی کرمان و موسسه خیریه  که با حضور استاندار کرمان و سفیر کشور افغانستان برگزار شد از تحصیل بیش از ۳۴ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان کرمان خبر داد.

او گفت: دانش آموزان تبعه خارجی در استان در کنار دانش آموزان ایرانی با شرایط یکسان مشغول تحصیل هستند.

اسکندری نسب از ساخت ۷ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان‌های کرمان، زرند و رفسنجان خبر داد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به بیش از ۱۰۰ مدرسه برای تحصیل دانش آموزان تبعه خارجی در استان نیازمندیم.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: برای رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در مدارس و تهیه گوشی تلفن هوشمند همراه نیازمند مشارکت خیرین، بنگاه‌های اقتصادی و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه خیر ساز با اتاق بازرگانی استان و یک موسسه خیریه  اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت اولین مدرسه از این مدارس امروز آغاز شد و امیدوارم با توجه به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان شاهد کلنگ زنی سایر پروژ‌ه ها نیز باشیم.

 کلنگ مدرسه ۲۴ کلاسه با حضور استاندار کرمان، سفیر کشور افغانستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان و خیران در روستای شرف آباد از توابع شهر کرمان به زمین زده شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.