سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز پزشک یادآور اهمیت حرفه پزشکی در عرصه جامعه

امام جمعه کرمانشاه گفت : اول شهریور به عنوان روز پزشک یادآور اهمیت حرفه پزشکی در عرصه جامعه بوده و سلامت و حیات مردم با علم پزشکی گره خورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه به مناسبت اول شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک گفت : اول شهریور به عنوان روز پزشک یادآور اهمیت حرفه پزشکی در عرصه جامعه بوده و این مهم را در اذهان تداعی می‌کند که سلامت و حیات مردم با علم پزشکی گره خورده است.

او گفت : حرفه پزشکی از جمله مشاغلی است که از دیر باز از اهمیت خاصی بین جوامع انسانی برخوردار بوده است به گونه‌ای که وقتی در تاریخ غور می‌کنیم می‌بینیم این حرفه در زمان افلاطون و ارسطو و حتی بسیار پیش از آن‌ها در جوامع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: پزشکان ایرانی از جمله شریف‌ترین اقشار جامعه هستند، زیرا سلامت مردم و جامعه را با دانش والای خود تضمین می‌کنند و خصوصاً در موضوع کرونا این ایثار و ازخودگذشتگی با تقدیم قریب به ۱۵۰ شهید به خوبی آشکار شد.

او ادامه داد: در موضوع کرونا جامعه ایرانی سنگ تمام گذاشت؛ هم در موضوع کمک مؤمنانه که لبیک به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود و هم تبعیت از دستورات پزشکان و کادر درمان برای کنترل ویروس کرونا که حقیقتاً در دنیا بی نظیر بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با سپاس و تقدیر از مجموعه پزشکان و پرستاران، از خانواده‌های این قشر شریف برای صبر و تحملی که معمول داشتند تقدیر و تشکر کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.