سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش کشت محصولات غلات مکانیزه در کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود گفت : در هفت سال گذشته کشت محصولات غلات مکانیزه از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به هفت هزار و ۴۰۰ هکتار و کشت محصول نخود مکانیزه از ۲۵۰ هکتار به یک هزار و ۳۰ هکتار افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن ویسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود به توسعه کشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت : ۲۳۱ هکتار ایجاد و توسعه کشت‌های بی خاک ورزی، ۱۱ هکتار محصول زعفران و ۱۰ هکتار محصول کلزا در این شهرستان اجرا شده است.

او با بیان اینکه برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی در راستای حرکت به سمت جهش تولید است، گفت : در این مدت نیز ۳۰۰ راس به واحد‌های پرواربندی میش داشتی، ۲۰۰ راس به واحد‌های پرواربندی بره، پنج مورد به واحد‌های مرغداری تخم گذار و یک واحد پرورش مرغ مادر ۲۵ هزار قطعه‌ای به واحد‌های دام و طیور این شهرستان اضافه شده است.

او افزود: در بخش باغبانی نیز در مدت یادشده ۵/۵ هکتار باغات مدرن احداث و هفت دهم هکتار نیز در دست اجرا و همچنین سه دهم هکتار گلخانه احداث و یک هکتار هم در دست اجرا است.

او به اقدامات انجام گرفته در هفت سال گذشته در بخش حفظ نباتات اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ هکتار کنترل بیولوژیکی دفع آفات زراعی (استفاده از زنبور براکون در کنترل کرم پیله خوار نخود) ۲۵ هکتار استفاده از تله‌های فرمونی در کنترل آفات باغی و ۹۵ هکتار کنترل آفات ملخ در سطح روستا‌های شهرستان جوانرود انجام گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی جوانرود به توسعه اجرای آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر و امید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۳۱۰ هکتار آبیاری تحت فشار در سطح روستا‌ها اجرا شده است.

ویسی ادامه داد: از این میزان آبیاری تحت فشار ۱۰۰ هکتار شبکه آبیاری قطره ای، ۱۵۰ هکتار سیستم قطره‌ای انفرادی و ۶۰ هکتار آبیاری بارانی در سطح روستا‌های شهرستان جوانرود اجرا شده است.

او گفت: تاکنون ۶۳۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی این شهرستان زیرپوشش آبیاری تحت فشار رفته است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.