سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست آمریکا در تحریم تسلیحاتی ایران بی‌سابقه‌ بود

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب گفت: شکست تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی، بی سابقه‌ترین شکست آمریکا در سازمان ملل بود که حتی اروپایی‌ها نیز رای ممتنع دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام گروهی، امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رودبار گفت: در طول تاریخ حوادث و وقایع زیادی به وجود آمده؛ اما در بین این حوادث سرآمدتر، ماندگار‌تر و اثر گذارتر از حادثه کربلا و عاشورای حسینی نداریم.

او افزود: سال‌ها باید ریشه این حادثه عظیم را جست و جو کنیم؛ زیرا این حادثه یک روزه و یک هفته‌ای به وجود نیامده است.

حجت الاسلام گروهی بیان کرد: با عاشورا، نهضت‌های بزرگی، مانند توابین و قیام مختار به وجود آمد و باعث نابودی اموی‌ها شد.

او با بیان اینکه به خاطر حادثه کربلا در طول ۱۰ سال بعد عاشورا، حدود ۴۰۰ هزار نفر کشته شدند، بیان داشت: منتقم واقعی امام حسین علیه السلام فرزندش حضرت مهدی (عج) هستند.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب با اشاره به اینکه عاشورا، صرفا یک حادثه تاریخی نیست؛ بلکه یک فرهنگ و جریان استثنائی است، بیان داشت: با وجود ویروس کرونا با رعایت بهداشت، مراسم عزاداری تعطیل نشد.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عاشورا تاسی کرده، گفت: کربلا فراموش شدنی نیست و حدود ۱۴ قرن از حادثه عاشورا می‌گذرد و روز به روز شوق مردم دنیا به امام حسین علیه السلام بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام گروهی علت ماندگاری عاشورا را خدا محوری، اخلاص و به خاطر خدا کار کردن دانست و افزود: این باید برای ما سرمشق باشد.

او تصریح کرد: با اخلاص است که ایمان سنجیده می‌شود و از نشانه‌های انسان‌های مخلص؛ داشتن قلب سلیم، تسلیم خدا بودن اعضا و جوارح، خیر رساندن به دیگران و دوری کردی از بدی است.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب اظهار کرد: بیشترین خیری که در طول تاریخ به بشریت رسیده از ناحیه امام حسین علیه السلام است.

او یکی از مهم‌ترین دلایل قیام سیدالشهدا علیه السلام را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: به همین خاطر از سال ۱۳۷۱ در کشور ما هفته اول محرم را به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری کردند.

حجت الاسلام گروهی افزود: به خاطر اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که فق‌های ما این موضوع را در باب جهاد مطرح می‌کنند و از مهم‌ترین پایه‌های جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است و اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام شود، دیگر شاهد حکومت‌های شرور، مانند بنی امیه و اسرائیل نخواهیم بود.

او با بیان اینکه در این ایام عزاداری، مجالس عروسی باید تعطیل شوند، اظهار کرد: مردم نسب به این مسئله امر به معروف و نهی از منکر کنند.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب گفت: شکست تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی، بی سابقه‌ترین شکست آمریکا در سازمان ملل بود که حتی اروپایی‌ها نیز رای ممتنع دادند.

او با اشاره به توافق امارات با رژیم جعلی اسرائیل گفت: بعضی از تاریخ عبرت نمی‌گیرند، در حالی که استکبار در طول تاریخ به هیچ کشوری وفادار نبوده و هنگامی که تاریخ مصرفشان تمام شود، آن‌ها را رها می‌کنند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.