سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آگاه سازی مردم برای پیشگیری از سرقت

سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: مهمترین مسئله در بحث پیشگیری از سرقت، آگاه سازی مردم در خصوص نگهداری صحیح از مال و اموال خود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت با موضوع پیشگیری از سرقت بانک‌ها و موسسات مالی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 سهراب بهاالدینی، سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان در این جلسه با تاکید بر پیگیری و انجام دقیق مصوبات جلسات کمیسیون پیشگیری خواستار اجرای برخی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده اولیه برای تاسیسات و تجهیزات توسط دستگاه‌های خدمات رسان نظیر بانک‌ها و موسسات مالی برای مقابله با سرقت شد.

سهراب بهاالدینی با بیان اینکه اثرات روحی و روانی جرائم به شهروندان بیشتر از خسارات مادی آن است، تصریح کرد: مهمترین مسئله در بحث پیشگیری از سرقت، آگاه سازی مردم در خصوص نگهداری صحیح از مال و اموال خود است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سیرجان نیز در این جلسه گفت: توجه به اقدامات پیشگیرانه و عمل به توصیه‌های انتظامی می‌تواند زمینه وقوع بسیاری از تهدیدات و آسیب‌های امنیتی و سرقت از بانک را به حداقل برساند.

سرهنگ محمد رضا ایران نژاد با اشاره به این که پیشگیری از وقوع جرائم از اولویت‌های مهم ناجا است بیان داشت: آموزش به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکار‌ برای پیشگیری از سرقت به خصوص سرقت بانک‌ها و ایجاد فضای امن اقتصادی در جامعه است و بر لزوم تعامل سازنده میان روسا و مدیران بانک‌ها با نیروی انتظامی تاکید می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان به وجود برخی معایب و نواقصی که در بازدید‌های بعمل آمده از بانک‌ها مشاهده شده است، اشاره کرد و گفت: به روز رسانی سیستم آژیر خطر، حفاظ فیزیکی، استفاده از مامور مسلح به عنوان نگهبان بانک و خودرو‌های مخصوص حمل پول و اخذ نظریه و تاییدیه از سوی کارشناس انتظامی از دیگر انتظارات پلیس در این زمینه است.

سرهنگ ایران نژاد اظهار داشت: رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس به خاطر پیشگیری از بروز سرقت است لیکن همه می‌بایست با از بین بردن بستر‌ها و زمینه وقوع جرم به این موضوع کمک کنند ومسئولان بانک‌ها، قبل از تأسیس و جابجایی شعبات خود نسبت به اخذ نظریه کارشناسی و تائیدیه مکانی و نهایی اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.