سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکار مناسب برای رهایی از وضعیت قرمز کرونا چیست؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص راهکار مناسب و موثر برای رهایی از وضعیت قرمز کرونا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با اشاره به انتقال سریع کروناویروس در بین افراد جامعه، بر ترویج فرهنگ استفاده از ماسک در سطح استان فارس تاکید و اظهار کرد: مردم باید در این امر مهم مجموعه سلامت را یاری کنند.

او با اشاره به ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی در بحران کرونا، توصیه کرد: عموم مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و شکست این بیماری خطرناک، به عنوان یک مدافع سلامت، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مشاغل و اصناف، موضوع را به کارشناسان سامانه ۱۹۰ و ۱۸۱۹ اطلاع دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در شرایطی هستیم که هرگونه بی توجهی و غفلت در برابر کووید ۱۹، تهدیدکننده سلامت مردم به شمار می‌رود و برای جلوگیری از آن تیم‌های بهداشتی دانشگاه به صورت شبانه روزی مشغول به بازدید از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سوپرمارکت ها، فست فود‌ها و دیگر واحد‌های خدماتی هستند، بنابراین لازم است هم استانی‌ها نیز در این امر مهم با مجموعه سلامت همکاری کنند.

لطفی، در این نشست ضمن بررسی وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های پی سی آر در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

او با اشاره به نزدیک شدن ایام سوگواری محرم، افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از انتشار بیماری کووید۱۹، لازم است بازرسی و نظارت‌ها بر نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری و توزیع نذورات، افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی اجرای مصوبات قبلی، میزان اشغال تخت‌های بیمارستان‌های حضرت علی اصغر (ع)، شهید دکتر فقیهی، نمازی و شهید دکتر چمران را مورد ارزیابی قرار داد و بر سرویس دهی بهتر به بیماران نیازمند خدمات ویژه تاکید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مریم
۱۲:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اگر شما نظارت ها رو جدی تر و سخت تر میکردید وضع اینجور نمیشد فقط محدودیت اعمال کردید بدون نظارت
مریم
۱۲:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اگر شما نظارت ها رو جدی تر و سخت تر میکردید وضع اینجور نمیشد فقط محدودیت اعمال کردید بدون نظارت
مریم
۱۲:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اگر شما نظارت ها رو جدی تر و سخت تر میکردید وضع اینجور نمیشد فقط محدودیت اعمال کردید بدون نظارت