سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در استهبان/ کشف ۳۰ فقره جرائم سایبری در کازرون

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۹ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۹  مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در استهبان

فرمانده انتظامی استان از کشف یک تن و ۱۰۹ کیلو مواد مخدر شامل: ۶۶۷ کیلو حشیش و ۴۴۲ کیلو تریاک طی یک عملیات منسجم و دستگیری یک سوداگر مرگ توسط ماموران انتظامی شهرستان "استهبان" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان استهبان با انجام کار‌های فنی و اطلاعاتی، یک شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر را شناسایی و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: مأموران با کنترل محسوس و نامحسوس خودرو‌های عبوری در محور "ایج-شیراز" یک دستگاه وانت مزدای دوکابین حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند.

سردار حبیبی با بیان اینکه راننده بدون توجه به دستور مأموران اقدام به فرار کرد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو مورد نظر توقیف و یک سوداگر مرگ دستگیر شد.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، یک تن و ۱۰۹ کیلو مواد مخدر شامل: ۶۶۷ کیلو حشیش و ۴۴۲ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: همواره برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس در دستور کار قرار دارد.

ممانعت مقتول برای شکار پرندگان منجر به قتل وی شد/دستگیری قاتل کمتر از ۲۴ ساعت در داراب 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری قاتل، کمتر از ۲۴ ساعت در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از روستا‌های شهرستان داراب، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

h, افزود: پس از اعزام ماموران به صحنه درگیری مشخص شد ۴ نفر جوان به دلیل نامشخص با یکدیگر درگیر و منجر به تیرخوردگی یک نفر و فوت وی شده است.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: اقدامات فنی و تخصصی پلیس برای دستگیری قاتل که فراری شده بود آغاز شد و سرانجام در کمتر از ۲۴ ساعت با اشراف اطلاعاتی، ماموران مخفیگاه متهم را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی وی به همراه برادرش که در صحنه حضور داشته را دستگیر کردند.

معاون اجتماعی پلیس فارس، خاطر نشان کرد: قاتل در بازجویی اولیه اقرار کرد که به همراه برادرم برای شکار پرندگان با اسلحه پیشرفته بادی ۵/۵ دوربین دار به آن روستا رفته بودیم که مقتول به همراه دوستش برای ممانعت از شکار به صورت لفظی با ما درگیر و من به دلیل کنترل نکردن خشم خود، به سمت وی تیراندازی و آن را به قتل رساندم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص سلاح به کار رفته در صحنه درگیری و دو قبضه اسلحه جنگی از نوع سوزنی و رولور و تعدادی مهمات مربوطه نیز کشف شد، گفت: قاتل به همراه برادرش به منظور سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت درون خودرو

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری سارق درون خودرو و قطعات با ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و درون خودرو در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ‌ها، موفق به شناسایی سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات فنی و بازجویی‌های به عمل آمده از این سارق حرفه ای، موفق به کشف ۱۱ فقره سرقت قطعات و درون خودرو شدند.

او گفت: سارق پس از تحقیقات و بازجویی‌های اولیه برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

عامل برداشت غیرمجاز از حساب، داماد شاکی بود

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروند شیرازی خبر داد و با اشاره به اینکه متهم، داماد خانواده بود، گفت: شهروندان در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود دقت لازم را داشته باشند و آن را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: خانمی ۵۷ ساله به این پلیس مراجعه و اظهار کرد پس از بررسی حساب بانکی خود متوجه شدم که مبلغ ۶۵ میلیون ریال از حسابم به صورت غیر مجاز برداشت شده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

این مقام سایبری افزود: در بررسی‌های اولیه انجام شده بر روی پرونده، شیوه برداشت از حساب شاکی آشکار و مشخص شد که عامل برداشت غیرمجاز، به اصل کارت بانکی دسترسی داشته است.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه با تکمیل تحقیقات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته، متهم شناسایی و احضار شد، گفت: متهم که داماد شاکی است در بازجویی اولیه اقرار کرد کارت بانکی مادر زنم در اختیار همسرم بوده و با آن کارت بدون اطلاع آنان مبلغ ۶۵ میلیون ریال به صورت غیر مجاز برداشت کرده‌ام.

این مقام انتظامی یادآور شد: متاسفانه شاکی پرونده کارت و رمز آن را در اختیار دیگران قرار داده و همین اعتماد بی جا منجر به برداشت غیرمجاز از حسابش شده است.

سرهنگ سلیمانی ضمن توصیه به شهروندان در خصوص حفظ اطلاعات شخصی و مالی خود، از کاربران خواست: از اعتماد بی جا به افراد بپرهیزند و در صورت مواجهه با هر مشکلی در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.


جانبازان یادگاران روز‌های عشق و حماسه اند
جانشین فرمانده انتظامی "مرودشت" از جانبازان به عنوان یادگاران روز‌های عشق و حماسه نام برد که با ایثارگری‌های خود درخت انقلاب را آبیاری و آن را تنومند ساختند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم "فرهام عسکری" در دیدار با جانباز سرافراز و سروقامت ناجا "سیدمحسن حسینی"، گفت: جانبازان بزرگانی هستند که برای اقتدار کشور و برای آن که ایران استوار بماند، فداکاری و ایثار کردند.
وی افزود: جانبازان رسم وفاداری، ادب و برادری را از علمدار کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) آموختند و در مذهب ایثار و شهادت تربیت یافته‌اند که الحق و الانصاف چه خوب تربیت شده‌اند.
گفتنی است جانباز "سیدمحسن حسینی" در سال ۶۵ در استان ایلام و در منطقه عملیاتی "زبیدات" بر اثر ترکش خمپاره به جانبازی مفتخر شد.

دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی در شهر صدرا

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند ۳ نفره سارقان اماکن خصوصی در شهر "صدرا" با ۳۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده شهر "صدرا"، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: مأموران کلانتری "۲۸ صدرا" پس از هماهنگی قضائی و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۳ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: پس از بازرسی از محل اختفاء سارقان، مقادیری اموال مسروقه از نوع جعبه تقسیم برق، ابزار آلات صنعتی، لوازم یدکی، پمپ کف کش آب، آچار، قیچی آهن بر، جک روغنی، لوله و اتصالات، کابل برق و ... کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف پراید و کشف ۶ هزار عدد ماسک قاچاق

فرمانده انتظامی "لارستان" گفت: در بازرسی از سواری پراید در این شهرستان، ۶ هزار عدد انواع ماسک خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ داود امجدی گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح استان، ماموران انتظامی پاسگاه "هرمود عباسی" در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۶ هزار عدد انواع ماسک خارجی قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص راننده دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: پلیس این شهرستان برابر قانون با قاچاقچیان، محتکران و مخلان نظم و امنیت اقتصادی به شدت برخورد می‌کند.

کشف ۳۰ فقره جرائم سایبری در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۳۰ فقره جرائم سایبری طی دو هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان در تشریح این خبر، گفت: در پی وصول تعدادی پرونده و همچنین گزارشات مردمی به پلیس فتا مبنی بر وقوع کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز در حوزه فضای مجازی، مراتب در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، تصریح کرد: ماموران پلیس فتا پس از بررسی‌های همه جانبه و با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی و علمی موفق شدند طی دو هفته گذشته تعداد ۹ نفر از این مجرمان را شناسایی کنند.

او تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی با دستگیری متهمان، ۳۰ فقره از جرائم سایبری که مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز برداشت و کلاهبرداری صورت گرفته بود کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هشدار‌های انتظامی در حوزه فضای مجازی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرمی در این زمینه مراتب را در اسرع وقت به پلیس فتا و یا ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.