مهم‌ترین حوادث امروز ۱۵ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهار‌شنبه ۱۵ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۲۵۳ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی استان از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف ۲۵۳ کیلو تریاک در محور روستایی "درز و سایبان" شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "درز و سایبان" شهرستان لارستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری ۴۰۵ و وانت پیکان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او بیان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند هر دو خودرو را متوقف و آن‌ها را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، عنوان داشت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۲۵۳ کیلو تریاک کشف کنند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه یک خودرو ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، تاکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

پایان خط سارق درون خودرو با ۴۰ فقره سرقت در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق و اعتراف وی به ۴۰ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در شهرستان "شیراز" خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در برخی از مناطق شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و آنرا در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: متهم در تحقیقات اولیه و در مواجهه با ادله و مستدات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۴۰ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در شیراز اقرار کرد.

سرهنگ ملک‌زاده با اشاره به اینکه متهم پس از سرقت، اموال مسروقه را به دوستش می‌فروخته است، گفت: کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات ضربتی خریدار اموال مسورقه را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه مالخر، اموالی مسروقه از جمله ۱۲۹ دستگاه انواع ضبط و پخش خودرو، ۱۵ عدد باند، ۳۲ عدد پانل و ۶۲ دستگاه انواع دی وی دی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کلیه صحنه‌های سرقت بازسازی و متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، خاطر نشان کرد: شهروندان وسایل نقلیه خود را در پارکینگ‌های عمومی پارک کرده و از پارک کردن آن در مکان‌های خلوت و تاریک جدا خودداری کنند.

پلمب ۳۴ واحد صنفی متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب ۳۴ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در راستای برخورد با صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و با همکاری عوامل شبکه بهداشت، طی ۲ هفته گذشته در این شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این راستا از ۱۳۶ واحد صنفی بازدید که ۳۴ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

زینلی با اشاره به اینکه کلیه اصناف ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند، گفت: پلیس همواره تلاش می‌کند تا با برقراری امنیت مطلوب در جامعه، زمینه کسب و کار سالم را برای اصناف فراهم کند.

او با اعلام تداوم و تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

راننده پراید در آتش سوخت

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس، گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با وانت نیسان در محور روستایی "نوبندگان-مهدی‌آباد" شهرستان فسا، راننده در آتش سوخت و ۲ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور روستایی "نوبندگان-مهدی‌آباد" شهرستان فسا، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند خودرو پراید با ۳ سرنشین به شدت با یک وانت نیسان برخورد و منجر به آتش سوزی سواری شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده پراید به علت سوختگی فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را توجه نکردن راننده پراید به جلو اعلام کردند.

نجات سه کوهنورد در ارتفاعات کوه سرخ

سه کوهنوردی که در وضعیت خطرناکی در ارتفاعات کوه سرخ در شهرک گلستان گرفتار شده بودند با تلاش گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز نجات یافتند.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد: در پی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه ۱۲۵ مبنی بر گرفتار شدن سه کوهنورد در ارتفاعات کوه سرخ شهرک گلستان، ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه ۲۲ آتش نشانی عازم محل حادثه کرد.

بر اساس گزارش اعلام شده از این حادثه پستی بلندی‌های کوه و تاریکی هوا، کار را برای نیرو‌های عملیاتی دشوار کرده بود، اما آتش نشانان با تلاش فراوان و با استفاده از تجهیزات مخصوص پس از طی دو ساعت پیاده روی مداوم در مسیر‌های صعب العبور، سرانجام خود را به سه کوهنورد جوان که دچار ترس و نگرانی شده بودند، رساندند.

با توجه به اینکه در مسیر برگشت، صعب العبوربودن راه، انتقال کوهنوردان گرفتار را بسیار سخت کرده بود، این مردان کوهنورد سرانجام پس از تلاش نفسگیر نجاتگران آتش نشانی به پایین کوه منتقل شده و هر سه از این حادثه به سلامت نجات پیدا کردند.

بازگشت ۱۰ میلیاردی اراضی کشاورزی به چرخه تولید

فرمانده انتظامی "نی‌ریز" از قلع و قمع ۱۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در اجرای دستور دادیار اجرای احکام کیفری شهرستان "نی ریز" مبنی بر قلع و قم کلیه بنا‌های غیرمجاز احداثی در اراضی کشاورزی و بازگشت آن به چرخه تولید، موضوع به صورت وبژه در دستور کار ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های فنی کارآگاهان پلیس مشخص شد بخشی از اراضی کشاورزی به مساحت ۳ هزار متر مربع به ارزش ۱۰ میلیارد ریال برابر نظر کارشناسان، به صورت غیر قانونی تبدیل به ساخت و ساز مسکونی شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۳ هزار متر از اراضی که تبدیل به ساخت و ساز غیر مجاز شده بود را قلع و قمع و به چرخه تولید کشاورزی بازگردانند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با اشاره به اینکه در این خصوص ۵ نفر به دادسرا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: حفظ بیت المال، اراضی ملی و برخورد با قانون گریزان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار